wat kan ik hier aan doen tong verstopt achter het

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sabrinaboer
Berichten: 460
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: rotterdam

wat kan ik hier aan doen tong verstopt achter het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 21:40

ik rij nu al een tijdje met deze zeer brave merrie van 7 jaar net een aantal weken onder het zadel maar ik heb een probleem met haar tong

op atvies ben ik een panty gaan gebruiken die je dan zo vast maakt om de tong en ze hem er niet meer overheen gooit maar nu ik dat al vaak heb gedaan gaat het goed

dus nu rij ik zonder die panty mmaar nu verstopt ze haar tong achter het bit niet er onder of erboven nee er achter nu ben ik al bij een rijtersportzaak geweest en heb me daar een soort riempje laten aansmeeren maar dit werkt hetzelfde als die panty

wie weet wat ik hier aan kan doen ze moet straks ook voor de kar maar nu heb ik al niets te vertellen wat nu wie weet wat ik hier aan kan doen ?

soory voor het ongemak maar ben dyslectisch
BEN EEN ENGEL EN HELP WAAR IK HELPEN KAN


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:45

Heb je het gebit al eens na laten kijken,
paarden die haken op de kiezen hebben doen ook dit soort kunstjes om te voorkomen het bit de wangen tegen die haken kapot drukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:14

Of een aanleuningsprobleem.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:26

Wat voor bit gebruik je?

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 11:07

Paarden die hun tong over het bit gooien zullen vaak vasthouden in de rug. Dit is meestal een 1-2tje. Er zijn vele methodes om die tong binnen te houden. Je hebt een heel arsenaal aan bitten die hiervoor zijn ontworpen maar zijn er alleen op gericht om de tong binnen te houden (wat jij nu doet met een panty of een riempje). Wat je moet doen is eerst terug naar de ontspanning, veel overgangen, veel figuren. Laat haar veel lopen zodat ze ontspannen wordt in haar rug en meer op zichzelf gaat lopen. Wil dit niet helpen dan is het verstandig om rug en zadel na te laten kijken. Er is een reden waarom ze dr rug vasthoud. In haar geval kan het onervarenheid zijn, maar meestal zit er meer achter.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers