Armen niet ontspannen...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Armen niet ontspannen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:37

De titel zegt het.

Ik vind het heel moeilijk om mijn armen te ontspannen en netjes naast mijn lichaam te houden tijdens het rijden.

Ik ben hier tegenwoordig bewust mee aan het werk gedaan, en er zit gelukkig al vooruitgang in! :) Ik merk zelf ook dat het ook echt positieve gevolgen heeft op de ontspanning van het paard. Het lukt dus steeds beter, maar als ik even met iets anders bezig ben, merk ik toch nog dat ik het weer vergeet, en mijn armen dus weer "vastzet".

Het gaat dus nog niet vanzelf, maar wel al beter dan eerst. Wie heeft er nog tips waarmee ik verder aan de slag kan?

Zoe_97

Re: Armen niet ontspannen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:39

heb je al eens aan de longe gereden en je armen gewoon laten hangen lzngs je lichaam, dan moet je ze gewoon onspannen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:08

Daar heb ik helaas geen mogelijkheden tot (manegelessen).

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:09

Een keertje langs de fysio? Misschien zit je vast in je schouders maar heb je dat zelf niet door

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:12

Dat zou wel kunnen, ja. Al denk ik dat het toch iets "aangeleerds" is. Ik rijd onder andere op een erg sterk paard, en tot een tijdje geleden maakte ik mezelf dan dus ook heel sterk. Dat leer ik nu dus af, waarbij ik merk dat dit alleen maar hele positieve gevolgen heeft voor het paard, en ook voor mijzelf. Dit gaat steeds beter, maar dus nog niet altijd, wat wel de bedoeling is.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:36

http://www.murdochmethod.com/no-9-conne ... ur-elbows/

Ik heb een keer zo gereden tijdens rijles. Idee van instructrice. Op de foto's ziet het er strak uit. Ze strak hadden wij het niet. Ik steek bij buitenhand mijn elleboog naar voeren en geef dan de buitenteugel weg. Dan word ik sterk in mijn binnenhand. De bandage zit er al reminder steeds als mijn buiten elleboog na voren ging voelde ik lichte weerstand een reminder 'ellebogen op de plek'.

Lynnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:13

Zijn enkel je armen gespannen? Of zit je in het algemeen wat gespannen op je paard? Probeer om je volledig te ontspannen tijdens het rijden, je ademhaling kan hierbij helpen. Blaas bijvoorbeeld eens goed uit op je paard, je zult merken dat je hierdoor ontspannener gaat zitten.