Voeten leven hun eigen leven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fenneeee

Voeten leven hun eigen leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 08:35

Ik heb een heel irritant en vervelend probleem.. Namelijk als ik aan het rijden ben dan klappen mijn voeten dubbel in de beugels ( en dan met name mijn rechter enkel ) waardoor deze hun eigen leven gaan lijden, dit is gewoon mega irritant want zo heb ik aan een kant totaal geen steun als ik aan het draven ben..
Ik rij meestal alleen met mijn stalschoenen en dan soms nog chaps erover

Iemand die ook bekend is met dit probleem en weet wat ik er aan kan doen ?

WendyLotte

Re: Voeten leven hun eigen leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 08:37

laarzen dragen of een enkel brace proberen.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 08:38

Ik heb laarzen maar daar kom ik op dit moment niet in :') die enkel brace kan ik nog wel proberen maar ik heb dit vroeger nooit gehad..

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 08:42

Oefeningen doen om je enkels sterker te maken :) Bijvoorbeeld op 1 been op een dik kussen gaan staan, op je tenen op een traptree gaan staan en dan doorveren op en neer.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:33

Waarschijnlijk zit het probleem niet in je voeten maar in je zit, probeer eens meer te ontspannen in je heupen/bekken , ook met het lichtrijden moet je niet teveel steun zoeken in de beugel , maar rij licht op de beweging die het paard jou aanbied , rij geen licht vanuit je voeten maar met je zit

Lynnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:14

Eventjes zonder beugels rijden zou ook kunnen helpen :)

Snoetje2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:10

midgie schreef:
Waarschijnlijk zit het probleem niet in je voeten maar in je zit, probeer eens meer te ontspannen in je heupen/bekken , ook met het lichtrijden moet je niet teveel steun zoeken in de beugel , maar rij licht op de beweging die het paard jou aanbied , rij geen licht vanuit je voeten maar met je zit

ik sluit me hier bij aan. Vooral veel oefenen ook met doorzitten, en wisselingen maken tussen stap en draf zodat je continu je benen nodig hebt en ze minder goed hun eigen leven kunnen gaan leiden

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:29

Ik had vroeger ook problemen met mijn benen/voeten tijdens het rijden. Wat mij heeft geholpen is het lessen bij een centered riding instructeur. Na enkele lessen ging het al veel beter. Deze mensen kijken naar je houding in het geheel en kunnen je aangepaste tips geven. Elke mens is anders en wat voor de ene werkt, werkt voor de andere niet. Vandaar mijn tip om advies op maat te krijgen van een centered riding istructrice. Dit kan een mooie aanvulling zijn op je reguliere lessen.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:45

zoals ook reeds anderen reeds opgemerkt hebben, lichtrijden doe je niet vanuit je voeten, dus daar zit je heel waarschijnlijk al gedeeltelijk fout.
Toch is de beenhouding, voethouding, knieen en hielhouding ook belangrijk, maar de grootste fout moet je heel waarschijnlijk zoeken in je lichaamshouding en je bekken, een specifieke zitles kan daar heel veel verheldering in geven.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:42

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 21:48

Dankje voor jullie antwoorden ! Ik ga er is naar kijken en binnenkort misschien ook maar is een les nemen bij de gene waarbij de eigenaar ook lest !