Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Joolien schreef:Is de 'spannende zijde' richting de uitgang?
Hoe rijdt je haar terug?
Iris965 schreef:Niet gaan schoppen, dat werkt juist spanning op.
Goed rechtop blijven zitten en op beide zitbeenknobbels blijven zitten.
Benen er ook aan houden zodat hij hetzelfde contact blijft houden.
Al beginnen voorbereiden op de korte zijde (voor de lange spannende zijde) door hem al iets terug te nemen en goed onder je te houden.
Hem voor proberen tegen te houden, door klein en licht te kneden met je handen.
Absoluut niet vasthouden (!) want dan gaat hij onder je vandaan en ben je hem kwijt. Bovendien wekt dit spanning op.
Zelf ook rustig blijven en goed en rustig blijven ademhalen.
Ik hoop dat je iets met deze tips kunt.
En ik schop haar trouwens nooit hoor. Ik heb altijd al aangeleerd gekregen om te drukken met mijn kuiten. Sarah_Fons schreef:Je kan proberen wanneer ze te snel wordt haar af te leiden door veel verschillende dingen te vragen (wendingen, kleine voltes, opeens van richting veranderen). Wanneer ze haar aandacht weer bij jou heeft en rustig is weer verder gaan op de hoefslag. Zo leert ze haar aandacht meer bij jou te houden.
0000 schreef:Als je gefrustreerd raakt afstappen, wandelen tot je weer helemaal rustig bent en dan opstappen en verder rijden. Even doorbijten, je zal zien dat je na een aantal keren een stuk rustiger blijft en het rijden dan ook makkelijker zal gaan. Maar zolang jij niet rustig blijft, komen je hulpen toch niet op de juiste manier aan, geef je onbewust spanning door aan de pony kortom, dan ben je jezelf aan het tegen werken. Eerst weer rust, dan verder rijden.
Iris965 schreef:Dankjewel voor de goede tips!En ik schop haar trouwens nooit hoor. Ik heb altijd al aangeleerd gekregen om te drukken met mijn kuiten.
xLeonietje schreef:0000 schreef:Als je gefrustreerd raakt afstappen, wandelen tot je weer helemaal rustig bent en dan opstappen en verder rijden. Even doorbijten, je zal zien dat je na een aantal keren een stuk rustiger blijft en het rijden dan ook makkelijker zal gaan. Maar zolang jij niet rustig blijft, komen je hulpen toch niet op de juiste manier aan, geef je onbewust spanning door aan de pony kortom, dan ben je jezelf aan het tegen werken. Eerst weer rust, dan verder rijden.
Goed idee! Ik denk dat iedereen op stal wel raar op kijkt maarja