hey bedankt voor de reacties 
Dit is mijn eerste eigen paard maar verder heb ik wel al 20 jaar eravring met paarden.. Dit zijn gewoon specifieke dingetjes waar ik nog niet eerder tegen aan ben gelopen 
Zadel is wel op maat gemaakt maar omdat ze nog wat is afgevallen is er bij de schoft wel wat vet weg maar dat compenseer ik tijdelijk met een gel schoftverhoger.. en merke dan ze daar lekkerder door liep.. verder ligt het zadel nog prima 
Ik ga daar nog wel opnieuw een keer naar laten kijken omdat je ke zadel natuurlijk mee moet laten vormen met de veranderingen van je paard, maar mijn verwachting is wel dat het vet wordt vervangen door spieren, dat is in ieder geval wel het doel.
Ze reageert overigens ook zo als je er zonder zadel op zit 
En het aan de hand schouderbinnenwaards is iets dat ik idd ook doe...
Daar heeft ze dan weer geen probleem mee.. ik heb t idee dat t echt de beenhulp is en tegelijk lang en laag moeten lopen..
want aan de hand kan ze natuurlijk haar hoofd dragen waar zij dat wilt..
De osteopaat ga ik ook zeker nog terug laten komen hoor.. maar ze zei dat je het 6 maandjes moet laten uitwerken en zo lang geleden is t nog niet 
Qua rijden, dat doe ik zeker niet te vaak, ik geef dr altijd een dagje vrij.. dagje losgooien, dagje longeren, dagje rijden en dat is ene keer dressuur en andere keer bosrit.
Springen wil ik ook nog wel doen maar laten we maar bij de basis beginnen.. ik pak wel eens een balkje of boompje in t bos maar dat stelt natuurlijk niet veel voor.