Ik heb een paard wat ik hier train. Het is een jong en groen paard, wat nu net een aantal maanden onder het zadel is (iets van 3 maand). Hij doet alles heel goed! Stap, draf, galop doet hij allemaal perfect. Hij luistert super goed naar t been en bit/ halster. Kan vanalles met m doen; van bareback en bitloos rondrijden tot koeien drijven of trailride buiten. Ik loop alleen tegen 1 probleem aan en ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Hij is namelijk erg stijf aan de linkerkant. Zo stijf dat hij op een cirkel soms niet zuiver loopt. Heb zelfs gehad dat ik m te veel doordrukte (onbewust) en t meer begon te lijken op echt kreupelen. In stap is er niks aan de hand, het is echt alleen in draf. Niet alleen met ruiter, maar ook als ik grondwerk met hem doe en ik doe hem in draf op een cirkel (tis geen longeren, dat doen we hier niet.)
Ik probeer veel buigoefeningen te doen en t is ook al wel veel beter dan dat t eerst was. Maar in draf is t nog steeds erg lastig voor m en dat is dan ook het probleem.
Zijwaarts doet hij trouwens prima. Hij kan prima de turns over de voor en achterhand en de sidepass. (Wijken)
Nog iets om te weten; een halfjaar geleden was hij nog een hengst en hij is nu 5 jaar. Hij ziet er dan ook echt uit als een hengst met een dikke hengstennek, wat het niet veel makkelijker maakt voor hem.

Foto van een tijd geleden, maar hier zie je goed wat ik bedoel met zn nek.
En we rijden western.
Ik hoop op wat tips hoe ik het kan verbeteren en het dus makkelijker voor ons kan maken!
zowel oefeningen voor op de grond als onder het zadel zijn welkom. Of als iemand weet wat t zou kunnen zijn. Iemand anders dacht namelijk dat her misschien iets in de schouder zou kunnen zijn omdat ik niet altijd zuiver loopt in een cirkel in draf.
Sterker nog.. dit was de tweede keer op m