Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kainda schreef:Je bedoeld fanatiek![]()
Misschien mag je een keer op een andere pony als je voor het eerst gaat springen.
Rij je altijd op dezelfde pony?
Veel plezier met rijden.
Lonneke2001 schreef:Idd eerst leren springen op een rustige pony, zo ben ik ook begonnen, ik rijd nu 8 jaar en als ik iets nieuws moet/mag doen dan doe ik dat gewoon op dezelfde pony, want ik denk altijd;
Als je het niet probleert, dan weet je ook niet of het goed gaat
mairead schreef:Ik denk niet dat de manege jou laat springen op zo'n drukke pony ('wild' is idd niet het juiste woord; het is geen Mustang of Przewalski). Als jij nog nooit hebt gesprongen, zal je bij je eerste springles vast wel een pony krijgen die braaf springt.
Leer het springen eerst maar op de makkelijkere paardjes en als je daar genoeg vertrouwen op hebt, kun je wel eens vragen om een iets drukkere pony.
JVDBx schreef:Lonneke2001 schreef:Idd eerst leren springen op een rustige pony, zo ben ik ook begonnen, ik rijd nu 8 jaar en als ik iets nieuws moet/mag doen dan doe ik dat gewoon op dezelfde pony, want ik denk altijd;
Als je het niet probleert, dan weet je ook niet of het goed gaat
maar ik heb wel vertrouwen in hem

JVDBx schreef:mairead schreef:Ik denk niet dat de manege jou laat springen op zo'n drukke pony ('wild' is idd niet het juiste woord; het is geen Mustang of Przewalski). Als jij nog nooit hebt gesprongen, zal je bij je eerste springles vast wel een pony krijgen die braaf springt.
Leer het springen eerst maar op de makkelijkere paardjes en als je daar genoeg vertrouwen op hebt, kun je wel eens vragen om een iets drukkere pony.
ik heb geen les ik rij voor mezelf maar ik heb alleen wel vertrouwen in mijn pony en dit is de vaste pony waar ik op rij ik zat zelf te denken eerst maar balkjes dan een lang kruisje n dar steeds hoger kruisje en dan bouwen we het gewoon samen op.
Freki schreef:Wacht even: Je hebt geen les en wil gaan springen met een fanatieke pony?
Gokje: hij springt de eerste paar keren, daarna zal hij waarschijnlijk weigeren. Jij bent niet zeker genoeg, je houding is niet optimaal, en je komt waarschijnlijk hard op zijn ruggetje terecht als de pony land. Neem alsjeblieft de eerste paar keer les!!!
springen is echt weer iets anders dan normaal rijden en moet inderdaad gewoon goed gebeuren.