Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kvandenakker schreef:@heidy_wilco: Ja die oefeningen neem ik ook mee in het rijden en zitten er ook bevestigd op. Paard heeft voorheen Z1 gelopen. Binnenhoefslag neem ik inderdaad ook veel mee maar daar ondervind ik niet veel problemen mee.
Ik heb zelf ergens gelezen dat het een goede oefening voor de achterhand is om de volte klein te rijden en die groter te wijken en daarbij dan aan te draven, dat ze de achterhand daar meer onder moet zetten.
Ik heb het idee dat ze het lastig vind om in te buigen in de voltes en toch takt en impuls te houden. Maar ik ben nu vooral bezig om de voltes recht te rijden en dat vinden we ook lastig.
@Antoinettex: Daar kan ik inderdaad wel mee bezig denk ik! Daar zat ik deze week ook al aan te denken maar is er nog niet van gekomen. Hoe kan ik dat het best doen? in langzamer tempo of juist sneller. balkjes iets meer dan een meter uit elkaar. zelf verlichte zit of juist blijven zitten?
@Dee_Es: daar ben ik inderdaad ook mee bezig nu! Contra heeft ze heel makkelijk dus daar ben ik niet heel erg veel mee bezig.

kvandenakker schreef:@Antoinettex: Daar kan ik inderdaad wel mee bezig denk ik! Daar zat ik deze week ook al aan te denken maar is er nog niet van gekomen. Hoe kan ik dat het best doen? in langzamer tempo of juist sneller. balkjes iets meer dan een meter uit elkaar. zelf verlichte zit of juist blijven zitten?

Persevero schreef:Krijg het idee dat hij zijn voorheen te veel "de grond in wil drukken". Kan het niet uitleggen via internet. Maar dit Zie je bij meerdere paarden gebeuren. Vooral als ze in mijn ogen snel ingereden worden en daarna braaf rond mogen lopen. In de toekomst ga je daarop vast lopen. Gezien die al z1 heeft gelopen denk ik ook dat het probleem er toen ook al was.
Bij zadelmak maken moet je hier eigenlijk al gelijk rekening mee gaan houden. Daardoor duurt zadelmak maken langer, omdat het paard het moet leren, maar voorkom je dit soort problemen.
Enige wat ik kan zeggen is terug naar die basis, mja daar heb je waarschijnlijk ook niet zo veel aan omdat je eerst zal moeten leren zien/voelen: wanneer hij dat doet, en hoe je het op moet lossen.
Vind het wel knap dat je het bij de L2 al merkt, sommigen hebben het in de z2 nog niet eens door.
Maar laat ik het zo zeggen, zodra jij met je teugel door moet komen, dus meer dan een ophouding (wat eigenlijk al veel is omdat een paard op de positie van je hand kan reageren) dan druk je waarschijnlijk zijn voorbeen de grond weer in.
En soms is het gewoon de combinatie die niet matcht.
. Maar ik ga vrijdag eens goed aan de gang met balken! Is wel een fijnere rustigere training zo na de les van vanavond denk ik!