Ik rij tegenwoordig voornamelijk western en zit hier eigenlijk altijd door, echter rij ik ook zo nu en dan engels waar ik veel meer licht rij. Wat mij opvalt is dat ik mijn benen afsteek tijdens het lichtrijden (als ik uit het zadel kom)
Mij word altijd gezegd dat ik keurig zit, Let ook op mijn hakken etc. Maar dat afsteken blijf ik doen.
Las de tip van beugels korter maar ik vind dat erg onprettig rijden (heb ze liever te lang dan te kort) Tevens krijg ik dan met lichtrijden last van mijn knieën (waardoor ik ook niet mag fietsen/rennen etc ofja tot ik een bepaalde pijn voel) kortom kortere beugels zijn geen optie.
Mijn benen liggen verder eigenlijk vrij stil. Ook duw ik mijn knieën niet in het zadel maar heb ik van nature een lichte x stand (hierdoor en in combi met oude blessure nu dus ook last van knieën met bepaalde dingen) ook heb ik wat flinkere bovenbenen en las ik hier ergens dat dat ook een oorzaak van het afsteken kan zijn.
Kortom, zit mijn bouw mij tegen en moet ik mij erbij neer leggen dat ik afsteek of zijn er dingen die dit kunnen verhelpen? Zoja wat
Alvast bedankt voor de moeite