Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En dan van iemand die jou bewust kan maken van wat je met je lichaam en ook ademhaling doet in stress-situaties en hoe je dat op kan lossen. Bij voorkeur op je eigen pony, zodat je meteen merkt wat voor reactie zij geeft als jij iets aan je houding veranderd. Je kan zelf ook al heel veel doen, wellicht dat dit artikel op mijn website je wat op weg kan helpen: http://www.ruiterinevenwicht.nl/algemee ... an-helpen/
maar wel een hele goede.
) waar ik eens een rondje op mag doen, al moet ik zeggen dat ik het idee om op een vreemd paard te stappen enger vind als op mijn eigen pony, die kan ik wel redelijk in schatten namelijk en ken ik tenslotte al sinds haar eerste minuut. Gelukkig is het qua karakter ook geen echt vluchtdier maar gaat ze juist abrubt stil staan, wat voor mij de perfecte reactie is hihi
rem zit er ook altijd op dus dat geeft gelukkig ook vertrouwen

ik blijf dan zo tegen je praten dat je het niet eens door hebt dat je er nog minstens 3 rondes op zit nadat je zegt dat het genoeg is haha) dus goed die stap wordt al genomen
met de ontspanningsoefeningen ga ik ook aan de slag en dan als ik wat verder ben heb ik al een adres gekregen van een goede instructeur voor angstruiters in de buurt. Dus dit topic heeft me al veel geholpen
nu alleen nog uit zien te voeren!
oji schreef:Ik vraag me eigenlijk altijd af waarom mensen willen paardrijden als ze er zo bang voor zijn? Genoeg leuke dingen om te doen met een paard zonder er op te gaan zitten. Leg je zelf niet zo'n druk op dat rijden moet. Volgens mij zit het angst stukje in je of niet. Je kan vertrouwen kweken tot je een ons weegt, maar er hoeft maar 1 keer een nieuwe negatieve ervaring tegenover te staan en je bent terug bij af.

oji schreef:Ik vraag me eigenlijk altijd af waarom mensen willen paardrijden als ze er zo bang voor zijn? Genoeg leuke dingen om te doen met een paard zonder er op te gaan zitten. Leg je zelf niet zo'n druk op dat rijden moet. Volgens mij zit het angst stukje in je of niet. Je kan vertrouwen kweken tot je een ons weegt, maar er hoeft maar 1 keer een nieuwe negatieve ervaring tegenover te staan en je bent terug bij af.