Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Michelletjuh schreef:Ik heb nu zelf ook een fries onder zadel en die was ook groen met dezelfde puntjes die jij nu aangeeft.
Paard snapt het nog niet en moet zijn balans nog zoeken. Ik ben daarmee begonnen door tempocontrole uit te oefenen. Dit consequent doen, dan gaat ze straks met aanspringen al rustiger en kun je haar ook fijner door figuren heen rijden. Ze moet leren wachten op jouw hulpen en tegelijkertijd voorwaarts(actief) blijven.
Voor die kont naar buiten.. Probeer eens vierkanten te gaan rijden, waarbij je de schouders moet sturen en dus voor de achterhand kan zetten. Hier worden ze al gauw rechter van.
De galop kun je denk ik beter even met rust laten voor je de draf fijn voor elkaar hebt. Als je draf beter voor elkaar hebt gaat de galop ook al makkelijker. Als je wel de galop meepakt zou ik veel recht toe recht aan doen, zodat ze eerst daar balans in kan zoeken en je daar je tempocontrole in kan oefenen.
Met les kom je vast al snel verder! Dit zijn tips en oefeningen die ik gebruikt heb in mijn lessen in het begin. Veel succes!!