paard loopt aan 1 kant scheef.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woodwick

paard loopt aan 1 kant scheef.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 20:38

heeft iemand misschien ooit ook een paard gereden dat ineens aan 1 kant scheef ging lopen?
op de linkerhand loopt mijn welsh ineens niet meer recht op de hoefslag en draait zijn kont naar het midden, het is heel vervelend want met wat ik ook probeer hij niet rechter gaat lopen..
op de rechterhand loopt hij perfect netjes en recht maar links vertikt hij het :?

JuliaKamm

Re: paard loopt aan 1 kant scheef.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:39

Kan het door spanning komen? Zie vaak als ik schrijf bij wedstrijden dat paarden in de travers (kont naar binnen makkelijk gezegd) gaan lopen omdat ze gespannen zijn.

Woodwick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 20:45

ik merk niet echt met rijden dat hij gespannen is hij rijd verder erg soepel maar het is ook echt op de linkerhand dat hij het doet wanneer hij doorheeft dat hij linksom moet gooit hij direct zn kont naar binnen..

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:47

Buigt je paard wel naar links als je hem dit vraagt?

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:48

Volgensmij heeft ieder paard dit wel eens. Proberen de shouder voor zijn achterhand te zetten en eventueel een zweep op zijn kont leggen links.

Woodwick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 20:51

JudArthos, Ja dat doet hij wel maar daarna gaat hij gelijk terug in zijn oude gedrag.

lisaislisa, Waarschijnlijk wel maar hij blijft het doen, ik zou het proberen dankje.

churity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:52

Doet hij dit ook op de AC lijn? Misschien dat je paard niet goed in balans is, als dit het geval is zou ik les nemen met vooral aandacht op het rechtrichten en voorlopig even alleen op de binnenhoeslag rijden (zodat hij niet kan 'leunen' aan de bakrand)

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 07:34

Ooit van rechtrichten gehoord en dan niet rechtuit rijden maar de oefeningen , du shet gymnastiseren,
Ga het paard niet dwingen recht te lopen want hij is idd scheef ,
Controleer ook altijd eerst je eigen zit, miss vraag jij onbewust de travers wel, probeer eens wat meer in sb zit te gaan zitten en wil niet altijd op de hoefslag, werk veel op de volte en werk aan het onder tredend achter been .op de hoefslag rechtuit lopen is een hele moeilijke, tenminste als je je paard op eigen benen in balans wil met kleine aanwijzingen, heel veel paarden hebben hier moeite mee, dus jij als trainer zal daar mee aan de slag moeten , neem een goeie instructeur die jou kan vertellen wat JIJ fout doet, want de fout licht altijd bij de ruiter,