Ik rij al een tijdje op een merrie, maar ik loop de laatste maanden tegen een probleem aan.
Voorheen was ze altijd graag lekker aan het werk en kon
ik echt alles met haar, maar de laatste tijd gaat het wat minder.
Zodra ik (onder het zadel) wil aandraven begint ze te 'huppelen' en heeft ze totaal geen voorwaarste drang met hoeveel been dan ook. In omgang is ze wat 'rustiger' dan normaal.
Ze is van top tot teen nagekeken door DA, osteopaat, zadelmaker en tandarts zijn geweest.
Nergens iets te vinden, alles zit/ligt nog goed, ze is recht en lekker soepel door haar lijf.
Aan de longeerlijn gaat het beter. Ze heeft niet de voorwaartse drang die ze had maar als ik haar
dan weer aanspoor komt het wel weer. Longeren met dubbele longe/pessoa gaat ook goed.
Maar waarom het onder het zadel nu zo gaat snap ik totaal niet. Het enige wat ik op het moment wil is haar goed voorwaarts onder het zadel maar het wil nog niet lukken.
Ik heb haar ook al een maand helemaal met rust gelaten, maar dat heeft niets geholpen.
De merrie is drachtig sinds maart, van de week kwam er een kennis langs en daar heb ik het probleem
ook aan voorgelegd, zij had het erover dat het weleens door de hormonen kan komen?
Opzich kan ik me daar wel in vinden omdat ze eerder nooit zo was als hoe ze nu is.
Ik vraag me dus af of meer mensen hier bekend mee zijn?
Als er nog vragen zijn, stel ze gerust, ik heb het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen!

Graag hoor ik jullie advies!