Ik heb een vraag over mijn lease Haflinger. Ik rij hem op een veldje in een nabijgelegen park met dressuurbordjes omdat er geen rijbak beschikbaar is en ik niet in de wei met hem mag rijden. Nu heeft hij een nieuw vervelend trucje geleerd, nl opeens tussen de bordjes door hard "de bak" uitrennen. Hij doet dit alleen in draf (maar zodra hij het trucje uitvoert gaat hij meestal in galop, niet altijd) en enkel op de linkerhand. Hij gaat dan enkele meters richting huis. Daarna krijg ik hem wel weer teruggestuurd, maar hij blijft het trucje constant herhalen. Ik heb al van alles geprobeerd: met mijn houding+teugel blokkeren, hem op de volte zetten, hem een tik met de zweep geven, maar hoe meer ik doe hoe meer plezier hij erin lijkt te krijgen en hoe "stouter" hij wordt. Het wordt ook steeds erger. Ik heb hem twee keer in de wei gereden waar zijn pony maatje staat. Dan doet hij het niet en is hij de braafheid zelfe! Hier mag ik echter niet meer met hem rijden. Ik heb hem 1 keer in een nabijgelegen weiland gereden en dan doet hij wel weer hetzelfde trucje, ook enkel op de linkerhand. Hij hinnikt dan ook constant naar zijn paardenmaatje. Bij een tik bokt hij en galoppeert hard de wei door. Zonder enig effect want bij het volgende rondje op de linkerhand doet hij het weer. Altijd op dezelfde plek: tussen H en E. In het park altijd tussen A en F. Ik dacht eerst dat het kwam omdat de bodem op die plekken zachter is en hij verder weg zakt, dat vindt hij natuurlijk vervelend, maar op de rechterhand doet hij het niet.
Iemand tips? Heel graag, want het wordt ondertussen behoorlijk frustrerend

.