Zonder zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tarenko

Zonder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 20:15

Hoi :wave:

Ik had een vraag, vandaag ging ik zonder zadel rijden op mijn verzorgpony. Ik zit met zadel altijd gewoon recht. En in stap zonder zadel ook, maar als ik ga draven en galopperen dan ga ik met mijn bovenlichaam naar voren hangen. Ik let er wel altijd op, maar ik doe het automatisch denk ik. Wie weet hoe ik het best recht kan blijven zitten? Alvast bedankt.

Groetjes Tarenko

mrie

Re: Zonder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:21

Het is de bedoeling dat je dan naar voren gaat hangen want dan houd je je zwaartepunt op de juiste plek en val je er niet af. Waar je wel op moet letten is dat je je benen lang laat en niet optrekt. Heel automatisch trekken we de benen op als het spannend wordt. Dat is een soort bescherming van het lichaam, het denkt o o we gaan vallen en maakt vast een balletje van zichzelf. Alleen bij het paardrijden blijf je beter zitten met lange benen.

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 20:23

mrie schreef:
Het is de bedoeling dat je dan naar voren gaat hangen want dan houd je je zwaartepunt op de juiste plek en val je er niet af. Waar je wel op moet letten is dat je je benen lang laat en niet optrekt. Heel automatisch trekken we de benen op als het spannend wordt. Dat is een soort bescherming van het lichaam, het denkt o o we gaan vallen en maakt vast een balletje van zichzelf. Alleen bij het paardrijden blijf je beter zitten met lange benen.

Bedankt! De volgende keer zal ik mijn benen zo lang mogelijk proberen te houden.