Paard drukt zijn rug weg en steekt zijn neus de lucht in in stap. als hij dan nageelijk loopt is hij enorm zwaar aan een kant, als je dan een ontspannen hand hebt steekt hij zijn neus weer de lucht in. Als je aandraaft loopt hij gelijk weer onstpannen maar wel nog een beetje zwaar aan een kant. idem galop. ook is hij niet goed rond te sturen dan (omdat zijn neus in de lucht zit) paard heeft een paar weekjes op de wei gestaan en de spieren zijn een beetje afgenomen. Heeft iemand tips? het betreft een manege paard
Als je hem niet met een ontspannen hand kan rijden is ie dus niet nageeflijk maar loopt ie gewoon in de krul. Begin dus eerst maar gewoon met van achter naar voor rijden in plaats van andersom.
mrie
Geplaatst: 23-08-15 20:28
Wat bedoel je met dat hij zwaar aan één kant loopt? Ik kan me daar niets bij voorstellen behalve dan een dier wat alleen maar rondjes kan draaien omdat die kant van zijn lijf zo zwaar is en da's vast niet wat je bedoelt.
Ah, en als je een ander bit probeert, of als je even alleen met halster stapt wat gebeurt er dan? De vraag is namelijk of hij dit altijd doet, bij voorbeeld omdat er iets in zijn hals nek atlas kaak tanden niet lekker zit. Of dat het een rijtechnisch ding is.
met halster doet hij gewoon normaal, ander bit weet ik niet. er hangt nu een dubbel gebroken trens in, scherper wil ik niet, want dat is geen oplossing als het een rijtechnisch probleem is
Ik bedoel rijden met halster en daar een touw als teugel aan. Dus zodat je haar wel belast. Het gaat niet om een scherper bit het gaat om een passend bit. Stel dat ze op een: dunner bit, breder bit, dikker bit, kunststof bit wel goed loopt dan weet je dat en heb je uitgesloten dat er fysiek iets mis is. Snappie? Je kunt namelijk beginnen bij dokter of tandarts, maar dit soort dingen eerst uitsluiten is een stuk goedkoper.
Hoe rijdt je zelf? Als een paard vasthoud, betekend dat dat jij ook vasthoud. Het is dus opletten dat je zelf niet in de verleiding komt om terug te gaan trekken. Heb je les?