Ik ben echt helemaal ten einde raad, in januari had ik een toppic geopend over een paard dat ik op proef had, een topper maar eentje met karakter, hij uitte dit toen in het longeren. Inmiddels is longeren het enige wat we nog wel normaal kunnen doen....
Het is een paard met héél veel energie, zowel swinters als zomers, hij staat elke dag ongeveer 8 uur op de weide.
Hij heeft een eindje gesukkeld met zijn knie die in slot schoot, hij stond toen ook met weinig bespiering en relatief "mager". Inmiddels krijgt hij ruwvoer bij & heeft mij een kuur myoplast gekregen, waardoor hij er weer helemaal ok uitziet en die knie niet echt lastig meer heeft gedaan.
Toch uit hij al een aantal maanden staking in het rijden, en wat begon met "stilstaan en eens niet vooruit gaan, waarna je er eens je sporen inzet en hij weer top loopt" is het momenteel al "stijgeren en bokken om je er af te krijgen, crossen door de piste, blokkeren en achteruitgaan". Ik weet echt niet meer wat gedaan, ik heb vorige maand een goede dressuurruiter erop gezet, ze heeft een maand geprobeerd hem erdoor te rijden en heeft me daarnet laten weten dat "hij het niet waard is haar of mijn nek te breken".
Toen ik hem kocht is hij volledig nagekeken, klinisch en rx gekeurd. De enige opmerking toen was dat hij "een sterk karakter heeft". Hij is lang hengst geweest en toont zeker nog af en toe dat soort manieren.
Zijn er bokkers met een gelijkaardig verhaal? Weten jullie raad?

tanden zijn gedaan en osteopaat word gecontacteerd