Ik heb geen wiebelbenen, geen wiebelarmen, alleen een wiebelhoofd en daar wil ik wel vanaf. Heeft iemand daar tips voor?
Het doorzitten an sich gaat eigenlijk heel prima en prettig verder dus ik vraag me ook af hoe het kan dat ik dit heb.
Help?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Grapje! Maar ik moest wel glimlachen om 'wiebelhoofd'! 
femskie schreef:Wat je zegt over schouders optrekken of vastzetten.. dat zou goed kunnen. Dat is wel een aandachtspunt inderdaad bij mij want spanning zit vaak in dat gebied. Zou dat zodanig van invloed zijn dat het hoofd dan gaat wiebelen?
femskie schreef:lauriluchies schreef:Een nekbrace misschien?Grapje! Maar ik moest wel glimlachen om 'wiebelhoofd'!
Hihihi! Doe mij die nekbrace maar! Ik wist echt niet hoe ik het anders moest omschrijven.. denk dat iedereen hier een prima beeld bij krijgt![]()
, wat je overigens bij heel veel ruiters ziet. Je zal de beweging dus van links naar rechts, in een U vorm of in een 8 vorm moeten volgen. Dan zit je veel stiller en is het voor het paard ook comfortabeler en dan zou je hoofd ook moeten stoppen met wiebelen 
ElCid schreef:Hoe volg je de bewegingen van je paard in de draf? De paardenrug "slingert" min of meer in de drafbeweging, van links naar rechts, als jij met jouw lichaam niet die beweging volgt krijg je inderdaad een wiebelhoofd, wat je overigens bij heel veel ruiters ziet. Je zal de beweging dus van links naar rechts, in een U vorm of in een 8 vorm moeten volgen. Dan zit je veel stiller en is het voor het paard ook comfortabeler en dan zou je hoofd ook moeten stoppen met wiebelen
Er stond een tijdje geleden een filmpje op FB wat de beweging van de paardenrug liet zien in stap, draf en galop, maar ik kan het niet meer vinden.