Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Over hoe lang ed zou ik me niet te druk maken. Beter een half uur goed trainen dan 10 minuten beetje rond sloffen! Geryon schreef:Per direct stoppen met de sporen. Hierdoor wordt ze nog meer afgestompt. En heb je uiteindelijk iets nodig dat zo scherp is om haar voorruit te krijgen, dat het niet eens bestaat.
Wat je moet doen tijdens de training, heeft alles te maken met hoe het paard nu loopt. Mist ze nog veel balans (echt het eerste stadium), dan aan een lichte contactteugel alleen maar meters maken. Lekker buiten rijden, hoeft niet in de bak. Stadium erna, aan ontspanning werken, lekker lang en laag, onder het zadel en aan de longe. Zo'n drie keer per week, en dan één of twee keer lekker naar buiten of iets anders dat ze leuk vind.
Het is erg belangrijk het leuk te houden, bij zo'n paard dat liever lui dan moe is. Mocht het dat niet zijn, dan toch maar eens doorpakken met de zweep.
Je weet niet hoe dit paard gereden is en hoe lang al. R12312 schreef:Geryon schreef:Het lang en laag is dan ook bij pas bij het volgende stadium. We zeggen hetzelfdeJe weet niet hoe dit paard gereden is en hoe lang al.
Lang en laag gaan ze van op de kop lopen, en krijgen ze voorbeen blessures van.
)
Geryon schreef:![]()
Even een voorbeeldje: https://www.youtube.com/watch?v=L-oPFxZmJHs
Verder niet de plek voor discussie (en heb ik daar uberhaupt geen zin in)
R12312 schreef:Heel rap een andere instructeur zoeken. Dit gaat op termijn helemaal fout.
Als ze een bok op de zweep geeft, moet je juist een tik erachteraan geven, zodat ze echt voorwaarts gaat en geen verzet op de zweep heeft. Sporen afdoen en heel consequent voorwaarts gaan rijden. Echter is instructie veel belangrijker.