Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar uiteindelijk dringt het wel door hoor
Hoop dat je er wat aan hebt
Martine_R schreef:Wat ik geleerd heb, is op het moment dat hij te rennerig wordt terug gaan naar stap. 5 passen stappen en dan weer aandraven. Als hij weer te rennerig wordt, weer terugnemen en dit herhalen tot hij het gewenste tempo gaat, òf totdat je nog maar een halve ophouding hoeft te geven en hij weet al hoe laat het is, dat hij te hard gaat. Succes
gekvanfleur schreef:Gaat hij niet harder vanwege een balans probleem? Zeker in galop en bij wijken moeilijk doen duidt op problemen in de balans.
Veronique_sn schreef:Ik rijd sinds een paar weken op een hele gave Fries van 9 jaar. We moeten nog wel aan elkaar wennen en wederzijdse vertrouwen ontwikkelen.
Rechtsom vindt hij moeilijker om te buigen als linksom, bij sommige oefeningen, zoals wijken probeert hij er onderuit te komen door harder te gaan lopen.
Mijn instructrice zegt dat ik hem bezig moet houden en af en toe een stapje terug moet nemen en als hij echt te rennerig wordt om dan naar de stap of zelfs halthouden te gaan.