niet galloperen wel sneller draven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: niet galloperen wel sneller draven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 18:19

Dat de piste te klein is wist ik intussen wel al en ik ga dan ook morgen het mogelijke doen om te bekijken hoe ik de piste toch kan vergroten. Want als ik 1 hoek van de weide gebruik (en daar dus geen palen meer moet zetten) kan ik normaal de piste met de helft vergroten (hoop ik toch).
Ik weet dat 20x40 of 20x60 de gebruikelijke afmetingen zijn. maar is die 20 meter dan nog niet wat kort voor deze haflinger? Anders wil ik een piste van 30x40 of 30x50/60 proberen te maken. Dan heb ik zeker de lange zijde voor een goede galop vooruit en kan ik ook grotere voltes maken.

0000
Berichten: 5477
Geregistreerd: 04-06-10

Re: niet galloperen wel sneller draven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:30

Persoonlijk vind ik als ze niet kan galopperen in 20x40 of 20x60, dat ik eerst eens (medisch en/of rijtechnisch) verder zou kijken. Dat mag wel iets lastig zijn, maar voor een gezond paard niet onmogelijk. Maar wederom, of je de piste nou 20x40 of 50x50 maakt, dat is de bijzaak in dit scenario...Zolang je dat niet begrijpt of wilt begrijpen, denk ik dat je ze in een 100x100 baan ook niet aan het galopperen krijgt.

Bowen
Berichten: 1701
Geregistreerd: 01-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:36

MaricoGraphy schreef:
Dat de piste te klein is wist ik intussen wel al en ik ga dan ook morgen het mogelijke doen om te bekijken hoe ik de piste toch kan vergroten. Want als ik 1 hoek van de weide gebruik (en daar dus geen palen meer moet zetten) kan ik normaal de piste met de helft vergroten (hoop ik toch).
Ik weet dat 20x40 of 20x60 de gebruikelijke afmetingen zijn. maar is die 20 meter dan nog niet wat kort voor deze haflinger? Anders wil ik een piste van 30x40 of 30x50/60 proberen te maken. Dan heb ik zeker de lange zijde voor een goede galop vooruit en kan ik ook grotere voltes maken.


Durf je buiten te rijden en evt te galopperen? Dat kan namelijk heel veel schelen, gewoon rechtdoor.

Maar als de instructrice zegt dat hij eerst soepeler moet worden, meer kracht moet krijgen en balans moet vinden is het wel belangrijk dat je dat eerst doet.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:37

0000 schreef:
Maar wederom, of je de piste nou 20x40 of 50x50 maakt, dat is de bijzaak in dit scenario...Zolang je dat niet begrijpt of wilt begrijpen, denk ik dat je ze in een 100x100 baan ook niet aan het galopperen krijgt.

Met dit weer kan je natuurlijk prima in de wei rijden, dan hoef je niet je piste direct aan te passen.

Maar zoals ts al heeft aangegeven is het paard in de wei "stuurloos" omdat die graag naar de overige paarden wil. Waaruit dus blijkt dat er nog niet voldoende controle over het paard is om "al" aan galop te denken.
Laatst bijgewerkt door cobiie op 03-07-15 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 18:37

Maar ik zeg toch dat hij in de wei wel galoppeert? Hij kan dus galopperen maar blijkbaar dus niet in mijn piste.

Heb net via googleMaps de wei waarin ik rij opgezocht.

De bruine kader is de piste die ik nu heb. (ruw geschat want weet de afmetingen niet)
De zwarte is de piste die ik wil creëren. Wat dan wel een nadeel is want die overlapt een deel van de plaats waar de andere ruiter met de merrie rijdt. (groene kader) (kan ook dat ik fout gerekend heb in afmetingen)
Afbeelding

Dit is de enige wei die we mogen gebruiken om in te rijden omdat de paarden hier niet in staan (behalve bij noodweer zodat ze de vaste stallen in kunnen om te schuilen)

@ Bowen: ik durf dat wel maar of er buiten ook een rem op staat weet ik niet. Ben nog nooit buiten geweest met deze haflinger zonder begeleider en alleen in stap. Maar buiten gaan ben ik wel aan het oefenen (aan de hand).
Als hij in de grote wei galoppeerd richting de overige paarden staat er alvast geen rem op. En de rem is nochthans een onderdeel die ik veel in mijn training gebruik. Stap stap stap Ho stap stap stap Ho. idem voor draf.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:45

TS nu ik weer een topic van je lees vraag ik me echt heel ernstig af waarom je niet gewoon les neemt op een goed paard bij goede instructie zodat jij aan je rijden kan werken. Zodra jij beter leert rijden kan je daarmee mee aan de slag op de haflinger en later je eigen pony (uiteraard weer ondersteund door goede instructie).
Je blijft maar aanklooien en blijft uiteindelijk steeds weer tegen dezelfde problemen lopen. Dat wil zeggen het 'probleem' van dat moment uit zich anders maar de oorzaak ligt constant bij dezelfde namelijk jou.

Ik begrijp dat je bedoelingen goed zijn maar met goede bedoelingen alleen doe je meer kwaad dan goed. En dat is simpelweg zonde voor alle partijen.

Bowen
Berichten: 1701
Geregistreerd: 01-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:54

MaricoGraphy schreef:
@ Bowen: ik durf dat wel maar of er buiten ook een rem op staat weet ik niet. Ben nog nooit buiten geweest met deze haflinger zonder begeleider en alleen in stap. Maar buiten gaan ben ik wel aan het oefenen (aan de hand).
Als hij in de grote wei galoppeerd richting de overige paarden staat er alvast geen rem op. En de rem is nochthans een onderdeel die ik veel in mijn training gebruik. Stap stap stap Ho stap stap stap Ho. idem voor draf.


Voordat je rem bevestigt is niet buiten gaan galopperen. Dat is dan een werkpuntje waar je blijkbaar al mee bezig bent.
Denk dat het misschien het beste is als je het galopperen even tijdelijk in de koelkast zet, dan heb je tijd om even aan wat andere dingen te werken die zullen zorgen dat dat galopperen zo goed mogelijk zal gaan, set up for succes!

Zie de dingen die je moet doen om tot goed galopperen te komen niet als verlies, het is het fundament waar je aan bouwt en dat zal alles beter maken, alles makkelijker maken. Daar nu de tijd in steken zal vele uren van groot plezier opleveren later.

De plannen die je beschreef, van wat de instructrice aan heeft geraden en je werk aan de "rem" zitten helemaal op het goede spoor. Als je daarmee lekker aan de slag gaat ben je binnen no time aan het galopperen toe en dan zal je zien dat dat vrij makkelijk zal gaan.
Is het mogelijk voor je om wat begeleiding te krijgen van die instructrice? Want zo nu en dan even wat les, iemand die even van buiten naar jullie samen kan kijken kan erg waardevol zijn. Dat betekend niet dat jij het slecht doet, we hebben allemaal weleens een blik van buiten nodig om wat bij te schaven.
Laatst bijgewerkt door Bowen op 03-07-15 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:55

Ik begrijp dus dat die 'ruiter' een manege ruiter is? Daar kan je echt niet van op aan..... Dan lees ik argumenten van je dat je wilt laten zien dat je wel 'kundig' bent. De voorbeelden zijn ook niet echt je van het.

Ook als jouw eigenaar geen instructie op haar terrein wilt en Harley is beleerd, ga je dan gewoon verder zonder les? Dat is zo ónkundig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:56

lizy29 schreef:
TS nu ik weer een topic van je lees vraag ik me echt heel ernstig af waarom je niet gewoon les neemt op een goed paard bij goede instructie zodat jij aan je rijden kan werken. Zodra jij beter leert rijden kan je daarmee mee aan de slag op de haflinger en later je eigen pony (uiteraard weer ondersteund door goede instructie).
Je blijft maar aanklooien en blijft uiteindelijk steeds weer tegen dezelfde problemen lopen. Dat wil zeggen het 'probleem' van dat moment uit zich anders maar de oorzaak ligt constant bij dezelfde namelijk jou.

Ik begrijp dat je bedoelingen goed zijn maar met goede bedoelingen alleen doe je meer kwaad dan goed. En dat is simpelweg zonde voor alle partijen.

Dit dus, TS eens gped te rade bij jezelf. Bokt kan je ondersteunen, maar niet leren paardrijden.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 19:01

Neen, tegen de tijd dat Harley beleerd is heb ik mijn BE rijbewijs en een trailer. Dan ga ik wekelijks met Harley les volgen op een manege in de buurt van waar de paarden staan.
Maar dat is nu gewoon geen optie omdat ik negatieve ervaring heb met manegepaarden (luisteren naar de commando van instructeur en/of doen wat het paard voor hem doet) Het gaat ook niet om 1 manege maar meerdere waar ik ben gaan kijken.
Als ik les kan nemen op een eigen paard zou ik veel meer bijleren.

@ Bowen: Ik ga nu idd eerst aan de slag om zijn balans, soepelheid en achterhand + rem te verbeteren. De galop laat ik dan ook even achterwege.
Mijn vriendin (instructrice) kwam eerst wekelijks maar nu ze verhuisd is heeft ze voorlopig geen tijd meer.
Maar dankzij haar heb ik Astra (de haf) wel beter onder controle bij de draf.

@ Batlow, welke bedoel je? Die de merrie rijdt of mijn instructeur (vriendin)?
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 03-07-15 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: niet galloperen wel sneller draven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:03

Maar hoe kan je met dit paard aan de slag als je niet weet hoe? Je moet duidelijk nog veel leren. Zoek dan een andere stal waar je kunt rijden en goede begeleiding krijgt.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:03

Mijn fjord heeft geen moeite met de galop maar is gewoon dominant. Daardoor doet ze moeilijk bij de rechtergalop. Reageert niet op mijn been en in de bochten een links om keert. Tevens wil ze ook graag op alles letten behalve op mij. En er dus ook oncontroleerbaar er vandoor gaan. Ik ben voor het dominante gedeelte nu aan het grondwerken. Maar omdat mijn fjord niet gewent is van mij dat ik de baas wilt zijn, hebben we daar flinke 'discussies' over. Zonder les zou ik hier helemaal niks van bakken.
Omdat ik haar dus niet volledig onder controle heb, galoppeer ik ook niet met haar. Mijn broertje kan er alles mee en weet ook haar dominantie de baas te zijn. Ik weet dat ik nog een lange weg met haar te gaan heb, maar ik ben blij dat ik er nu wel wat mee ben gaan doen.
Ik merk ook dat ze het zelf prettiger vind als iemand haar de baas is. Je ziet haar dan veranderen in de positieve zin. Ze gaat dan echt haar best doen.

Ik wil je meegeven dat hoe veel liefde je ze ook geeft, je soms echt hulp moet inschakelen om beter de grenzen aan te geven. En een manege ruiter hoe goed ze ook zijn, heeft dat inzicht niet. Alleen iemand die geleerd heeft om daar naar te kijken en op de juiste manier jouw daarin te begeleiden kan jouw helpen.
Daarom wil ik je aanraden niet alleen voor jezelf maar ook voor je paard om toch echt les te gaan zoeken.
Een paard wordt zoveel gelukkiger als het zijn/haar grenzen weet, en een ruiter op zich heeft die het allemaal goed kan begeleiden

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 19:07

Joolien schreef:
Maar hoe kan je met dit paard aan de slag als je niet weet hoe? Je moet duidelijk nog veel leren. Zoek dan een andere stal waar je kunt rijden en goede begeleiding krijgt.

Gemakkelijk gezegd dan gedaan.
Over 2 maneges in de buurt hoor ik alleen negatieve dingen en op de andere maneges ben ik zelf al gaan kijken naar verschillende lessen. Ik wil ook geen uur onderweg zijn (auto) voor een half uur of uurtje les.

Mijn vriendin is tevens geen manegeruiter maar heeft les bij een privé instructeur. Anders was ze nu niet op M2 niveau dressuur geraakt.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:12

MaricoGraphy schreef:
Mijn vriendin is tevens geen manegeruiter maar heeft les bij een privé instructeur. Anders was ze nu niet op M2 niveau dressuur geraakt.

M2 niveau zegt niets over het daadwerkelijk kunnen zien van fouten en hierin op het juiste moment kunnen inspelen. Zegt alleen dat zij het tot dat niveau onder de knie heeft onder leiding van een instructeur. Ten minste dat is mijn opvatting. Heb namelijk zat ruiters gezien die zelfs in de Z reden en die niet de fouten konden opsporen of hierop konden inspelen.

Ik snap dat je beperkt bent doordat je niet zomaar iemand op het terrein kunt laten komen. Maar is het misschien een idee om in de buurt iets af te huren en dan een privé instructeur langs te laten komen?
Laatst bijgewerkt door Madje1992 op 03-07-15 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:13

Er zijn zat ruiters die totaal geen les kunnen geven, dat is zeker geen garantie dat ze jou de beginselen begrijpend kan uitleggen.

edwardway
Berichten: 314
Geregistreerd: 18-05-12

Re: niet galloperen wel sneller draven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:15

Op marktplaats en ook hier op Bokt vind je zat mensen met een instructeur opleiding. Ik zeg speur een middagje het internet af. :)

Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: niet galloperen wel sneller draven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:16

Er mocht geen instructeur op dat terrein komen toch, maar waarom wel je vriendin dan? Als zij welkom is, dan toch ook een instructeur?

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:17

Ts ik ga niet op je PB reageren maar plaats mijn antwoord in dit topic omdat ik denk dat toekomstige lezers hier nog wat aan kunnen hebben.

Je komt er achte of een instructie goed is door er te gaan kijken als ze les geven, door te vragen aan leerlingen van die betreffende instructie en door er zelf een of twee proeflessen te nemen om te voelen of die methode bij je past.
Vraag aan mensen om je heen of zij een goede kennen, ga kijken bij maneges iets verder uit de buurt.

Denk breder en groter want tot die tijd kom je niet verder en blijf je hangen in dezelfde vicieuze cirkel.

Toen ik net op de manege begon waar ik het laatst gereden heb was er ondanks dat ik al een jaar of 12 actief reed een paard waar ik echt niets mee kon en waar ik niet lekker op kon zitten. We begrepen elkaar simpelweg niet.
Na een jaar daar lessen op hele verschillende paarden heb ik dat paard weer gereden en warempel hij liep super. Ik had geleerd op een ander manier te rijden en knoppen te zoeken zodat ik ook die van hem vond.
Moraal van dit verhaal: ondanks al die evaring was ik in het begin gewoon niet goed genoeg om dat paard te rijden maar door de juiste instructie heb ik mij zover ontwikkeld dat ik inmiddels veel meer soorten paarden kan rijden.
Blijf dus niet hangen in wat je al kan maar ontwikkel je zodat je later nog meer kan.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:32

MaricoGraphy schreef:
Neen, tegen de tijd dat Harley beleerd is heb ik mijn BE rijbewijs en een trailer. Dan ga ik wekelijks met Harley les volgen op een manege in de buurt van waar de paarden staan.
Maar dat is nu gewoon geen optie omdat ik negatieve ervaring heb met manegepaarden (luisteren naar de commando van instructeur en/of doen wat het paard voor hem doet) Het gaat ook niet om 1 manege maar meerdere waar ik ben gaan kijken.
Als ik les kan nemen op een eigen paard zou ik veel meer bijleren.


Toch nog even een kleine reactie hier op.
Juist door veel verschillende paarden te rijden leer je beter rijden. Natuurijk is het ontzettend makkelijk met een eigen paard waarbij je aan halve hulp al genoeg hebt maar wanneer je verschillende paarden rijd leer je juist je hulpen heel correct te geven en dat is heel waardevol.

Daarnaast denk jij dat je het verschuldigd bent aan Harley dat jij al goed kan rijden voordat je op hem stapt. Op die manier kunnen de lessen die je met hem gaat nemen ook echt gericht zijn op het verbeteren van hem in plaats van op het zorgen dat jij fatsoenlijk kan rijden.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6683
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:50

MaricoGraphy schreef:
Neen, tegen de tijd dat Harley beleerd is heb ik mijn BE rijbewijs en een trailer. Dan ga ik wekelijks met Harley les volgen op een manege in de buurt van waar de paarden staan.
Maar dat is nu gewoon geen optie omdat ik negatieve ervaring heb met manegepaarden (luisteren naar de commando van instructeur en/of doen wat het paard voor hem doet) Het gaat ook niet om 1 manege maar meerdere waar ik ben gaan kijken.
Als ik les kan nemen op een eigen paard zou ik veel meer bijleren.

@ Bowen: Ik ga nu idd eerst aan de slag om zijn balans, soepelheid en achterhand + rem te verbeteren. De galop laat ik dan ook even achterwege.
Mijn vriendin (instructrice) kwam eerst wekelijks maar nu ze verhuisd is heeft ze voorlopig geen tijd meer.
Maar dankzij haar heb ik Astra (de haf) wel beter onder controle bij de draf.

@ Batlow, welke bedoel je? Die de merrie rijdt of mijn instructeur (vriendin)?

Wanneer ga je nou eens inzien dat het aan jezelf ligt en niet steeds aan de paarden die je rijdt? Je gaat echt nooit verder komen als je blijft denken dat het aan de paarden en de omstandigheden ligt. Ja de piste is klein, maar de galop in de wei gaat ook zeker nog niet goed dus dat is de oorzaak niet. Ja de haf heeft de weinig balans en conditie, maar dat hij naar de anderen galoppeerd met jou erop, zegt me dat ook dat niet echt de oorzaak is. Wat dan wel? Sorry, maar dat ben je toch echt zelf.

Even op een rijtje:
- de merrie durf je niet meer want ze is te nerveus en heeft je er af gegooid.
- bejaarde fjord ging vroeger wel goed
- haf had eerder veeeeeel problemen, nu beter maar neemt nog steeds een loopje met je, weinig controle en galop lukt dus nauwelijks tot niet
- manegepaarden geen optie, want die luisteren alleen naar instructeur of paard voor zich.

Hoe ik dit zou zien:
- merrie is lastig, kan je veel van leren. Nerveus? Hmm zelf kalmer worden en haar vertrouwen gaan geven. Grondwerk, omgang en daarna pas aan rijden denken.
- bejaarde fjord, tja, zal weinig verkeerd doen dus is waarschijnlijk een beetje meeliften
- haf heb je niet onder controle. Pijn heb je opgelost (complimenten daarvoor btw, goed dat je verder keek, mag ook gezegd worden) maar gedrag is nog altijd overheersend over jou. Kortom: gebrek aan overwicht en leiderschap.
- manegepaarden kunnen idd robots zijn. Mooie uitdaging om ervoor te zorgen dat ze op jou letten ipv op de instructie of paard voor je!

Zie je het verschil in denkwijze? Zoek het bij jezelf, zie de paarden als uitdaging en denk in oplossingen ipv problemen.

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: niet galloperen wel sneller draven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:00

Amen. Perfect verwoord!

ELK paard is een mogelijkheid tot leren.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 20:05

Ik zie het verschil echt wel.
Maar die merrie? Nee dank je. Zelfs aan de hand is ze een enorm lastig beest. Ook bij die andere ruiter is ze erg nerveus aan de hand en met opstappen steigerde ze zelfs bij haar. (Bij mij gelukkig niet gehad)
Nee die merrie heeft volgens mij iets medisch aan de eierstokken of baarmoeder. Maar de eigenaar heeft daar geen oren naar wat erg jammer is.

Tja manege, ok maar de andere ruiters keken ook niet erg vriendelijk hoor. Precies of zij voelen zich veel en doen uit de hoogte. Dan is het plezier ook snel voorbij als ze na de les geen praatje slaan en als één groep achter de stallen verzamelen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6683
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:08

MaricoGraphy schreef:
Ik zie het verschil echt wel.
Maar die merrie? Nee dank je. Zelfs aan de hand is ze een enorm lastig beest. Ook bij die andere ruiter is ze erg nerveus aan de hand en met opstappen steigerde ze zelfs bij haar. (Bij mij gelukkig niet gehad)
Nee die merrie heeft volgens mij iets medisch aan de eierstokken of baarmoeder. Maar de eigenaar heeft daar geen oren naar wat erg jammer is.

Tja manege, ok maar de andere ruiters keken ook niet erg vriendelijk hoor. Precies of zij voelen zich veel en doen uit de hoogte. Dan is het plezier ook snel voorbij als ze na de les geen praatje slaan en als één groep achter de stallen verzamelen.

Je ziet het verschil wel maar doet er duidelijk niks mee. Je gaat namelijk net zo hard verder met alles op anderen en omstandigheden schuiven ipv naar jezelf te kijken!
Nerveuze merrie snap ik ook wel hoor, maar het geeft wel aan dat je snel bang bent, is dus een werkpuntje voor jezelf.
En wat kan jou de andere ruiters nou schelen? Je gaat er toch heen om te leren rijden, om jezelf te verbeteren en niet om een babbeltje te maken? Net waren het dus nog de paarden, nu zijn het weer de ruiters. Whats next? Slechte instructie? Bakbodem niet mooi genoeg?

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:11

Merk op de vereniging waar ik nu rij dat ze me niet moeten. Maar goed ik kom daar om te rijden en te lessen en niet voor de gezelligheid. Ik wordt in dit dorp helaas namelijk niet geaccepteerd door de meeste mensen. Zoals ik gewoon kan rijden en kan leren, ben ik tevreden. Toevallig wel mensen leren kennen daar die wel aardig zijn en daar klets ik volop mee. Maar in het begin leek het ook of hun niks van mij moesten hebben.

Erg jammer inderdaad als het een medische oorzaak heeft bij de merrie en ze daardoor dat gedrag vertoont.

Solmyrkvi

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:15

Dit lijkt wel het langstlopende rel-account in de geschiedenis van bokt :+

Ts, ga les nemen. Dit kan je niet meer in je eentje oplossen. Zet even je trots opzei en zoek een gediplomeerde instructeur die je echt kan helpen, dat betekent dat je er best een paar uit kunt proberen.

Je galopprobleem komt volgens mij voort uit onbalans, maar ook uit het feit dat je paard lak heeft aan je been. Hiermee kan niemand op bokt je helpen, daarvoor moet iemand je zien rijden zodat er precies vastgesteld kan worden wat je fout doet.

Succes.