Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Freki schreef:Zoiezo niet naar het strand gaan, als je je paard niet zelf onder controle kunt houden. Je moet er ook aan denken dat er meestal op het strand ook meerdere wandelaars rondlopen. Die moeten natuurlijk ook veilig blijven!
Milkberry schreef:Niet de kans geven om weg te sprinten. Alleen maar stappen op het strand. Regelmatig even afstappen en wat grondwerk doen, zodat de haf ook weet dat jij op het strand de baas bent.
Ik ben mijn mijn op het strand getrainde draver eerst dagen achter elkaar aan de hand gaan wandelen. Daarna er op en stappen.
Hulpteugel is niet nodig, wel een beetje geduld en leiderschap
Freki schreef:Zoiezo niet naar het strand gaan, als je je paard niet zelf onder controle kunt houden. Je moet er ook aan denken dat er meestal op het strand ook meerdere wandelaars rondlopen. Die moeten natuurlijk ook veilig blijven!
Rivjenn schreef:Hier mag je nu wel op het strand hoor. Hetzij wel voor 10 uur 's morgens of na 7 uur 's avonds. Maar dat zijn wel de momenten dat het rustig is.

Ik ga natuurlijk van te voren uitzoeken waar ik het strand wel en niet op kan, er zijn stranden waar dat het hele jaar door kan. Een ervaren paard erbij wilde ik sowieso, het paard van een vriendin van mij is op zich een grote goedzak, maar wel overal bang van. Aangezien die van mij héél erg aan andere paarden hangt (kan een nadeel zijn, kan een voordeel zijn) lijkt me het geen verstandig idee om de eerste keer met alleen die 2 te gaan want dan staan we de hele tijd stil omdat er dingen eng zijn
Jennyj01 schreef:Martingaal werkt prima op het moment dat je hem nodig hebt. Dus dat lijkt me een prima optie. Mijn ervaring is dat veel paarden erg onder de indruk zijn de eerste keer op het strand en wat terughoudender. Komt wel goed joh. Neem aan dat je niet alleen gaat dus een vriend(in) met longeerlijn voor in absolute nood kan handig zijn. En gaat het echt niet draai je om en ga je naar huis. Niet te moeilijk over doen en lekker genieten.
Ik krijg soms niet echt hoogte van d'r, dus ik denk dat ik die martingaal gewoon er aanhang (eerst van te voren even proberen natuurlijk) en dan gaan we het inderdaad gewoon lekker proberen.