Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
EskeGirl schreef:Is er een manier om een paard van iemand anders te rijden? Een lekker relaxed dier?
En vertrouw je je paard sowieso nog wel, dus ook op de grond? Als dat niet zo is, zou ik daar eerst aan werken: grondwerken, wandelen, dat soort dingen
Evelijn schreef:Ik zou eerst eens op een ander braaf paard gaan rijden. Eentje die wat ouder is en minder gevoelig.
Met angst op een jonge, gevoelige pony stappen is vragen om problemen. Eerst zelf weer wat vertrouwen terug krijgen in het rijden.
Daarnaast zou ik je pony door een ervaren ruiter laten rijden. Zo leert je pony ook weer wat meer te vertrouwen op de de ruiter. Het is voor een pony best angstig als er iemand afvalt en ook zijn vertrouwen moet je weer opbouwen, dat gaat makkelijker met een ruiter die rustig is en vertrouwen heeft.
maar wat Evelijn ook zegt; neem daarvoor wel de tijd, zodat je weer vertrouwen op kunt bouwen.nouky12 schreef:En misschien iemand anders er eerst op zodat je kan zien dat jou pony braaf is? Dan is de drempel om er op te stAppen misschien minder groot.