Galopprobleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

afkelover

Galopprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 14:31

hallo allemaal!

Sinds november heb ik een verzorgpony, het is een ruin van 5 jaar en een Welsh.
Hij is door iemand anders ingereden en van haar heb ik begrepen dat ze vaak met hem wedstrijdje crossen deed. :n
In het begin ging het galopperen echt goed maar sinds een paar weken gaat hij iedere keer heel erg hard...
Dan gaat bijvoorbeeld vaak de linkerhand goed en dan wil ik rechtsom aanspringen en gaat hij ineen heel erg hard. Tegenhouden heeft geen zin want hij gaat daar vol tegenin. als ik hem dan laat halthouden en daarna weer laat aan galopperen gaat hij nog steeds veel te hard. Als ik heb terug wil nemen met mijn stem gaat hij gelijk draven:')

Weet iemand misschien iets wat ik kan doen?
(op een volte heb ik al geprobeerd, maar werkt niet)

Een ander probleem in de galop is dat hij altijd overspringt, dan neem ik hem altijd terug en galoppeer opnieuw aan maar hij blijft het doen ook al heb ik goede stelling. -O-

Heeft iemand daar nog tips voor?

Alvast bedankt!

Groetjes /3

Moonlight17

Re: Galopprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:34

Heb je les van een instructeur, zo ja wat zegt die?
Zo nee, misschien is een lesje nemen, want het kan zijn dat jij onduidelijke bent naar de pony bent waardoor hij bijvoorbeeld omspringt.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:35

Klinkt misschien niet echt leuk, maar je hebt net te weinig ervaring om hem dus goed te laten galopperen. Het beste is om hem door iemand anders, met veel meer ervaring, goed te laten inrijden. Als jij er dan weer op kan, laat je dan begeleiden door een ervaren ruiter.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:55

Doet hij dit altijd op één hand?
Klinkt bij mij namelijk als te weinig kracht/balans (dus overspringen, hard galopperen, dat is eenvoudiger, liever draven) etc.
Als ik jou was zou ik les nemen :)

afkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 18:20

LoveBodin schreef:
Doet hij dit altijd op één hand?
Klinkt bij mij namelijk als te weinig kracht/balans (dus overspringen, hard galopperen, dat is eenvoudiger, liever draven) etc.
Als ik jou was zou ik les nemen :)

dankjewel voor je reactie!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:22

Hoi afkelover!

Ik zou als ik jou was ook les nemen, een instructeur kan je goed helpen met dit probleem en kan jou ook tips geven om beter te leren rijden, misschien doe jij zelf wel dingen verkeerd en dan heb je ook gelijk weer nieuwe dingen geleerd :D

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:53

Ik zou zeker ook op zoek gaan naar een goede instructeur! Die kan je helpen met dit probleem.
Wat je in tussentijd zelf al kan oefenen is galopperen op de volte. Dan kan je pony minder hard én verklein je de kans dat hij overspringt.

bibabennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 07:38

Hoi,

Wat vervelend dat hij dit ineens doet. Je kunt proberen om je paardje even te laten 'uitrennen' als hij dan na een tijd zelf snelheid verminderd beloon je hem. Dan kun je proberen om op nieuw aan te springen en misschien wil hij dan al vanzelf niet zo hard meer omdat hij al heef t uit kunnen racen! Les is altijd goed! Succes ermee!

Rica1311

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:07

Ik zou les nemen als dat kan. Een goede instructeur kan je zeker helpen denk ik.

resima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:02

lijkt idd op een balansprobleem, maar waarom ging het eerst wel goed dan?