Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ZoZenn schreef:Een martingaal hangt er een beetje vanaf. Het werkt als het paard zijn hoofd omhoog gooit, doet hij dit niet dan zal het niet helpen bij een sterk paard en maakt het het voor een kind moeilijker om te sturen.
joshi_lotus schreef:ZoZenn schreef:Een martingaal hangt er een beetje vanaf. Het werkt als het paard zijn hoofd omhoog gooit, doet hij dit niet dan zal het niet helpen bij een sterk paard en maakt het het voor een kind moeilijker om te sturen.
Hoezo moeilijker om te sturen? En geloof me, het werkt heel erg goed als een paard zich strek maakt.
aeolusnr1 schreef:neem 100m touw en wikkel daar heel jouw paardje mee in, een beetje alsof je een mummy zou maken, dan blijft hij zeer zeker rustiger staan.
Een hulpteugel is er niet om een paard te gaan tegenhouden, een hulpteugel is er om heel tijdelijk, dus om even een week of 2 mee te trainen om zo iets makkelijker te maken en de vraag duidelijker te laten doorkomen.
In dit geval zoek je je gewoon naar een oplossing voor de ruiter, en de enige goede oplossing is, om beter te leren rijden, dus niet om er een hulpteugel te gaan aanhangen.
Dit klinkt mssn heel grof en aanvallend, en echt zo is het niet bedoelt, maar ben wel zeker dat wat ik zeg ook echt waar is.
Les en nog eens les en zo blijven verder lessen.
Storm2009 schreef:En beginnen aan een longe, is dat een optie?
Als ze de controle al verliest na het opstijgen lijkt het me toch echt wel zaak om eerst aan de combi zusje-pony te werken. Ik zou echt niet aan hulpteugels beginnen want zodra je die eraf haalt heb je weer hetzelfde probleem
ZoZenn schreef:Ik denk aan een longeerlijn, zodat ze eerst stevigheid kan creëren en kan leren omgaan met een sterke en snelle pony. Zodat ze dit later los kan toepassen
Te snel op een te moeilijke pony haalt de lol er ook wel vanaf en maakt alleen gevaarlijke situaties