Ik had een vraagje. Ik rij sinds kort op een Fries paard van 12 jaar genaamd Kyra. De eigenaresse van het paard zei dat Kyra niet een hele goede achterkant had. Ze zei dat zij probeert dat te trainen door veel overgangen te rijden. Wat kan je nog meer doen om dit te trainen ?
Groetjes
Monchou
Geplaatst: 18-06-15 14:37
Heuveltjes op stappen. Balkjes draven (evt. aan longe). Veel overgangen naar galop. Zo mogelijk van stap naar galop. Door (diep) water rijden.
Ook tempowisselingen rijden onder het zadel is een goede! normaal stappen, twee passen naar voren, weer terug nemen. Doen alsof je halt gaat houden en vlak voor het halthouden toch weer weg stappen, afwisselen met echt halt houden.
Tempowisselingen en overgangen. Maar dan wel heel goed voorbereid en correcte overgangen rijden, dus eerst van achteren naar voren rijden, de achterhand eronder en dan de overgang maken.
Wat ik met mijn pony deed een paar jaar geleden was heel erg veel overgangen rijden en tempowisselingen zodat ie op de achterhand gaat lopen, zo worden die spieren ook sterker en krijgt ie een rond kontje
Ik rijd een fries die ook achter sterker moet gaan lopen. Ik vind het lastig om veel overgangen/tempowisselingen te maken, omdat dat duidelijk slecht voor zijn humeur is. Iemand tips?
Probeer om bij elke letter een overgang te rijden. Niet altijd naar een andere gang maar bijv. Bij A normaal draven, bij F middendraf, bij B schijnovergang naar stap, bij M weer middendraf, bij C aanspringen in galop, bij H middengalop, bij E draf, bij K stap, bij A middenstap en ga zo maar door
Ook helpt het om overgangen op de volte te doen, succes.
resima
Geplaatst: 04-07-15 22:12
idd veel overgangen maken maar ook veel van de hoefslag af rechte lijnen rijden, hierbij ontwikkelt hij zich aan 2 kanten omdat je hem wel recht moet rijden anders gaat hij slingeren
en vergeet achteruit niet, blijkt ook goed te zijn. dan moeten ze ook bekken kantelen. ik merkte al snel dat ze dan naar voren ook fijner gaat lopen in mooie aanleuning