Tips vooruitrijden/benen optillen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lienetjes

Tips vooruitrijden/benen optillen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 15:07

Hoi allemaal! *\o/*
Ik heb geen idee of het hier goed staat, maar ik heb een vraagje. Hebben jullie misschien tips wat ik kan doen waardoor de pony haar benen meer optilt, en wat meer gaat "veren"? Het vooruit rijden is geen probleem, terugrijden ook niet. Waar ik tegen aan loop is dus dat ze kleinere stapjes neemt en harder gaat lopen en dus niet echt veert. Ik heb geen idee of je er wat tegen kan doen, dat het gewoon zo hoort. Maar een vriendin vertelde mij dat overgangen rijden goed is en dat je het wel kan veranderen. Mijn pony staat dag en nacht buiten met een stal en loopt dus altijd in zand. Ze vertelde me omdat ze alleen maar op zacht loopt, dat ze dan een beetje "uitzakt" en dat op harde tegels stappen goed is. Maar ik heb geen idee of dat wel klopt? Mijn vraag is dus of jullie tips hebben waarmee ik haar loop een beetje kan aanpassen (als dat zou kunnen) en dat ze haar benen beetje optilt. Alvast bedankt! ;)

Anoniem

Re: Tips vooruitrijden/benen optillen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:36

Een paard gaat niet veren door bepaalde truukjes, daar gaat lang trainen aan vooraf. Dat heeft met een bepaald niveau te maken en dan nog, kan niet ieder paard dit of wordt dit goed gereden.
Gewoon veel meters maken, goed les nemen, wie weet komt het dan als je wat verder in je training bent!

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:12

Loopt je pony wel nagefelijk? Vaak zit hier het probleem. Als ze lekker over de rug lopen en hun spieren juist gebruiken merk je vaak al veel verschil in de manier van lopen.

linsje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:31

Goed voorwaarts rijden, lekker zacht in het mondje maken (dat komt oa door voorwaarts te rijden), veel voltes, overgangen, laag en rond.
Het moet zich gaan ontspannen, daardoor word het lijf losser en kan het zijn dat het paard zijn 'zweef momentjes' krijgt
Een paard zal niet direct het gewenste effect tonen dus het is even oefenen

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:40

Ja, je kan het veranderen. Door heel veel training en vooral correcte training. Wat jij wil bereiken zijn veel overgangen en schijn overgangen goed.

Een paard "zakt niet uit" door alleen op t zachte te staan. Maar op t harde stappen is wel heel goed voor sterkere pezen en botten! Je kan bijvoorbeeld elke keer na het rijden een kwartier op het harde uit stappen.