ze is alleen erg groen.
ze is drachtig geweest en heeft lang niet kunnen trainen. sinds een maand ben ik haar weer aan het trainen alleen niet alles gaat ons makkelijk af. ze leert wel snel gelukkig maar door haar onbalans vliegen we regelmatig door de bocht.. of vallen we juist enorm naar binnen.
wie heeft tips voor het balans trainen??
ook terug komen naar stap is moeilijk als ze draaft.. ga soms nog een half rondje door met draven terwijl ik haar wil laten stappen.
met galop vliegt ze enorm de door de bocht en racet ze door de bak.. hierdoor heb ik er angst voor gekregen. ze vliegt gewoon tegen het hek of de paaltjes aan als je niet uitkijkt..
nog een voorbeeld.. we draven aan,, zij gaat enorm onder me door.. super snel dus.. dat wil ik niet dus ik maak een volte.. zij gaat dan met haar hoofd naar buiten en haar lichaam naar binnen dus glijden we bijna op onze zij..
of ik wil juist op de hoefslag en zij gaat dan afsnijden en met haar hele lichaam weer naar binnen.. neusje de lucht in koppie naar buiten..
de laatste dagen gaan wel steeds beter maar af en toe zit er nog zo'n dag tussen dat het echt niet wil.
tips zijn welkom