Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mrie schreef:@Loveslimpie Dat is wel de juiste manier op het op te lossen mits je het gebruik van de hulpteugel ook meteen weer begint af te bouwen. Waar dacht jij anders dat hulpteugels voor zijn?
mrie schreef:@Loveslimpie Dat is wel de juiste manier op het op te lossen mits je het gebruik van de hulpteugel ook meteen weer begint af te bouwen. Waar dacht jij anders dat hulpteugels voor zijn?
Gucci_ schreef:Dankjewel voor jullie reacties en tips
Wat ik hoorde is dat mijn pony het bit telkens vastpakt tussen haar tanden of probeert haar tong erover heen te doen. Waar kan dit aan liggen?
Gisteren met rijden was ze ook erg koppig, telkens de teugels uit de handen willen trekken of juist hoofd helemaal omhoog...
Ook liet ik haar zaterdag vrijspringen, toen ging ze telkens opnieuw rondjes galopperen en over de hindernis, ook toen was ze moeilijk te stoppen, maar goed dat ik er niet op zat![]()
Is ze misschien gewoon vervelend met rijden dan of erg enthousiast?
Soms denk ik dat het aan het bit ligt, deze week laat ik haar tanden even na kijken, dan weet ik zeker dat het daar niet aan ligt...
En of het echt aan mij ligt, dat denk ik niet. Ze doet het bij iedereen. Aan longe heb ik al geprobeerd, maar zonder longe voel ik mij net wat meer ontspannen, de bak is ook niet zo groot.