Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
indegoofy schreef:Ik heb net gestapt op haar en ze was gwn heel enthousiast waardoor ze wilde draven, ze is niet rustiger geworden na een uur stappen.
MarlotteG schreef:Ind wat @anne962 zeg, probeer je hand te ontspannen zodat als je moet rennen deze Hulp ook doorkomt. Als de rem er al op zit moet je alleen nog maar harder trekken waarschijnlijk.
Zelf zou ik proberen ook meer controle te krijgen met je zit. Dus dat je terug kan rijden met je zit. Eerst van stap naar halt (zwaarder zitten) en draf naar staf (langzamer lichtrijden). Eerst kan je hierbij ook je handen en stem nog gebruiken, maar daarna moet je dat natuurlijk steeds minder hoeven doen. Als ze het snapt kun je ook al makkelijker remmen in de gangen zelf.
Succes!
pien_2010 schreef:MarlotteG schreef:Ind wat @anne962 zeg, probeer je hand te ontspannen zodat als je moet rennen deze Hulp ook doorkomt. Als de rem er al op zit moet je alleen nog maar harder trekken waarschijnlijk.
Zelf zou ik proberen ook meer controle te krijgen met je zit. Dus dat je terug kan rijden met je zit. Eerst van stap naar halt (zwaarder zitten) en draf naar staf (langzamer lichtrijden). Eerst kan je hierbij ook je handen en stem nog gebruiken, maar daarna moet je dat natuurlijk steeds minder hoeven doen. Als ze het snapt kun je ook al makkelijker remmen in de gangen zelf.
Succes!
Dat heeft pas zin als er te rijden valt. Deze pony moet eerst gereset worden in het hoofd en dan spreek ik echt uit eigen ervaring. Mijn pony heeft paar weken nodig gehad voordat het kwartje viel dat ze echt rustig aan mocht doen en dat er niets aan de hand was en nog steeds als we flink gegaloppeerd hebben voel ik dat die hetigheid er weer in komt en dat ik haar weer tot rust moet brengen. Soms zet ik haar gewoon stil totdat ze uitademt. Die van mij is nu eerder wat te sloom maar daar kun je tenminste iets mee. Want wat overgangen rijden, eventjes fijn galopperen en ze is super fijn. Dus het is juist goed dat TS alleen maar gestapt heeft. En maar belonen en tot rust brengen totdat je voelt dat paardje helemaal uitademt en het begrepen heeft.
Het is een soort ongeduld, enthousiasme, overijverig waar je heel veel mee kunt als paardje geleerd heeft om rustig te blijven met de aandacht bij de ruiter.
Dan win je daar alle prijzen mee met dat soort typetjes want ze zijn zo ijverig en gaaf.
indegoofy schreef:Bedankt! Ik ga vandaag weer met haar rijden en we zullen zien hoe het gaat. Maarwat velen van jullie zeggen is overgangen rijden maar dat klopt niet! Dat is om je paard te activeren