Ik ben nogal heel nieuw op bokt, dus ik weet niet of ik dit hier goed post

Even een kortte uitleg over m'n paard.
Bent is een quarter x Arabier met de Looks van een Andalusiër. Beetje frappant, vond ik ook ja . Hij is 7 jaar oud en sinds 2 jaar onder het zadel.
Heb hem zelf (dressuurmatig)beleerd wat top ging hij is ontzettend leergierig. Wilde bijna gaan starten tot ik op het idee kwam western te gaan rijden. Doe ik nu een half jaar en ook dit gaat super! Op Bentleys galop na.
Het zit dus zo, hij springt aan met een enorme hups en daarna sjeest hij aardig de bak door. Nu kan ik hem sinds kort gewoon normaal terug nemen naar de jog (draf). Nouja prima, kracht te kort dat zou kunnen. Het gaat me meer om het volgende; op het moment dat ik m'n overgang rij naar de draf draait hij zijn achterhand naar binnen, en krijg ik die vrijwel niet terug.
Heb een tijdje een merrie van een vriendin van mij gereden, die deed ongeveer het zelfde maar dan met bokken erbij (bent is te lief om te bokken). Dat paard had kissing spines in een ver stadium.
Heb contact op genomen bij de vee arts, die zegt dat het een kreupelheid kan zijn. Maar voor verder onderzoek ed moeten er wel foto's gemaakt worden.. Prima, maar ik wilde ook graag eventjes weten wat jullie opinie is, hebben jullie dit wel is mee gemaakt of iets soortgelijks. Hebben jullie tips of ideeën..
Trouwens, zijn zadel is een half jaar geleden gepast door Evelien van Eurohorse en ook de osteopaat is geweest een half jaar geleden. Tandarts 2 maanden geleden..