Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gerritt schreef:Mijn paard is ook zo'n dooie pipo wat dat betreft. Ik herken je probleem!
Ben toen terug gegaan naar de basis en verhoudingen recht gezet, vanaf dat moment geen problemen meer ondervonden, dus leiderschap weer in handen nemen en desensibiliseren.
Even een emmer magnesium geven lijkt me ook niet de ideale oplossing... ben niet zo van supplementen voeren als je niet zeker weet of je paard dit nodig heeft.
Geen leuke problemen die je benoemd, kan ook aardig inwerken op je vertrouwen in elkaar, niet tof!
ijssnuiver schreef:Ik zou samen terug gaan naar de basis, de basis op de grond. Je geeft al aan dat ze dan over je heen loopt, dan kun je ook niet verwachten dat ze onder het zadel wel braaf is.
Neem les en werk aan je leiderschap.
HTM schreef:Gerritt schreef:Mijn paard is ook zo'n dooie pipo wat dat betreft. Ik herken je probleem!
Ben toen terug gegaan naar de basis en verhoudingen recht gezet, vanaf dat moment geen problemen meer ondervonden, dus leiderschap weer in handen nemen en desensibiliseren.
Even een emmer magnesium geven lijkt me ook niet de ideale oplossing... ben niet zo van supplementen voeren als je niet zeker weet of je paard dit nodig heeft.
Geen leuke problemen die je benoemd, kan ook aardig inwerken op je vertrouwen in elkaar, niet tof!
Heb het er ook niet zomaar in gegooid, maar mijn paard werd te gevaarlijk om op te rijden.
De ene dag was die super braaf, en de andere dag kon je er wel op komen, maar ging die aan de kletter, en stopte die niet meer.
Al zat je er een uur op, longeerde je of wat dan ook.
Levensgevaarlijk.
En zie het vaker bij friezen. En magnesium helpt dan wel.
Daarnaast is magnesium een NATUURLIJK product, dus niet zomaar een supplementje.
En voordat je zomaar er iets in gooit kun je altijd even langs je DA om je paard te laten testen op tekortkomingen.
Beter dan weken lang in de hand aan het prutsen met een paard wat je op die manier toch niet goed krijg, want een gebrek aan iets zoals die van mij heeft ga ik echt niet oplossen door terug te gaan naar de basis....
als dat naar voren komt dan snap ik het dat je dit voert.
Aleydis schreef:Hahaha, nee, absoluut niet.
Maar zoals ik al zei, het maakt niet uit of hij Haver krijgt of niet (zie mijn post er boven)
Ik heb vorig jaar ook al zoiets met hem mee gemaakt toen hij nog in de wei liep.
Toen was het gelukkig nog bij een draf gebleven, maar dit keer was het anders en was hij in blinde paniek ergens om.
Ik zal ook even research doen over Magnesium aangezien ik het daar een paar weken terug nog met een Springruiter over had en hij er goed over te spreken was.
Ik zal het voorstellen.

Aleydis schreef:Ze gaan als ik er niet ben gewoon in de bak en dan vliegen ze vaak genoeg lekker door de bak hoor. Ik heb nergens gezegd dat ze 24/7 op stal staan in de winter.
Bovendien heb ik niet het idee dat het aan mij ligt en echt een beginner ben ik niet meer. We waren aan de lange teugel aan het uitstappen en ineens was hij in blinde paniek.
HTM schreef:Aleydis schreef:Ze gaan als ik er niet ben gewoon in de bak en dan vliegen ze vaak genoeg lekker door de bak hoor. Ik heb nergens gezegd dat ze 24/7 op stal staan in de winter.
Bovendien heb ik niet het idee dat het aan mij ligt en echt een beginner ben ik niet meer. We waren aan de lange teugel aan het uitstappen en ineens was hij in blinde paniek.
Zoals ik al zei, probeer magnesium, baad het niet, dan schaad het niet.
In de eerste week zul je al verschil merken.
Het paard zal nog wel eens in paniek raken, maar komt hier ook weer uit.
Indien een paard weinig magnesium in zijn lijf heeft krijg die snel stress (door stress paniek), als een paard stress heeft, dan verbruikt die magnesium, en op die manier blijf je in een cirkel zitten waar je niet uitkomt, hoeveel je ook traint, oefent of doet.
En magnesium kost niet zo veel, een bus kopen en proberen is goedkoper dan langs de DA