Andere paarden buiten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nijna

Andere paarden buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 17:42

Hoe doen jullie dit?!

Verkeersmak maken gaat wel, ik stop bij inhammen en laat m rustig aan het verkeer wennen.
Dit gaat goed en zeker met ander paard er bij, onder het zadel geen probleem.
Ook wel kleine ritjes alleen gedaan en dit ging ook prima, MAAR tot dat er een groepje andere paarden aan komt.
Dan pomt meneer zich helemaal op, wil weg en maakt allemaal rare sprongen en is niet te houden.
Bezighouden geprobeerd, maar de aandacht is dan niet bij mij te krijgen en dribbelen we opgepomt naar huis. Ik wordt hier uiteraard erg onzeker van....

Iemand tips?

btw, het is een tinker van bijna 6

mirandaBruna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:06

marijn84 schreef:
Hoe doen jullie dit?!

Verkeersmak maken gaat wel, ik stop bij inhammen en laat m rustig aan het verkeer wennen.
Dit gaat goed en zeker met ander paard er bij, onder het zadel geen probleem.
Ook wel kleine ritjes alleen gedaan en dit ging ook prima, MAAR tot dat er een groepje andere paarden aan komt.
Dan pomt meneer zich helemaal op, wil weg en maakt allemaal rare sprongen en is niet te houden.
Bezighouden geprobeerd, maar de aandacht is dan niet bij mij te krijgen en dribbelen we opgepomt naar huis. Ik wordt hier uiteraard erg onzeker van....

Iemand tips?

btw, het is een tinker van bijna 6

Misschien kun je iemand meenemen die ernaast loopt, en hem/haar ook een beetje rustig houd met bijvoorbeeld wat brokjes mee en als ze rustig blijft geef je dr een brokje

Angela

Re: Andere paarden buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:14

Hoe is je paard aan de hand? Is het dan gemakkelijker te kalmeren? Zo ja, dan afstappen en pas weer opstappen als de groep echt weg is en paard weer rustig is.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:10

Angela schreef:
Hoe is je paard aan de hand? Is het dan gemakkelijker te kalmeren? Zo ja, dan afstappen en pas weer opstappen als de groep echt weg is en paard weer rustig is.

Mee eens, maar moet je wel uitkijken dat je paard dit niet aan gaat leren, want dan kan je je hele leven gaan afstappen als je andere ruiters tegen komt!

Nijna

Re: Andere paarden buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 21:24

Thx voor de tips, iemand mee zou kunnen idd.
Afstappen zou k kunnen proberen... Wel mag k dan oppassen, die voorbenen zwiepen dan alle kanten op, dus misschien toch niet zo handig voor mn knieschijven :p