Maar dan....
Komt het moment dat je een eigen paard koopt. Je hebt al heel lang dat je op de manege niks meer leert en dat je meer kunt en wilt dan je nu doet. Maar dan begint het... Je kunt paardrijden
maar je paard trainen is een heel ander verhaal
Nu vraag ik me af.. Hoe waar en wanneer leer je nou eigenlijk om je paard echt te trainen? Heb wel les maar merk dat wanneer ik voor mezelf rij ik het erg lastig vind om echt bezig te zijn om mijn paard te trainen.
Hoe leer je nou om te stoppen met "paardrijden" en bezig te gaan met het trainen van je paard?
Het is een beetje een vage vraag, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel..
Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Na jaren gereden hebben en ik dacht getraind te hebben, kom ik er nu achter hoe hard ik wel niet moet werken om het paard daadwerkelijk aan het trainen te zijn.
) al kijkt mijn zus (zij is instructrice) wel eens mee als ik ergens tegen aan loop. Toch zijn ponymans en ik van 'net zadelmak en vliegen de bocht uit' richting L2/M1 niveau gekomen. Hoe en wat ik precies doe, tijdens het rijden? Dat vind ik een hele moeilijke. Voor mij voelt het alsof ik gewoon aan het rijden ben, en na een tijdje kan hij 'ineens' iets nieuws. Hoe we dat dan bereikt hebben kan ik moeilijk onder woorden brengen. Is denk ik vooral een kwestie van kilometers maken, leren aanvoelen welke oefening je op welk moment verder helpt.