Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tigra_ schreef:Lijkt me verstandig om een instructeur op te zoeken die jouw kan helpen er weer op te gaan en te leren omgaan met het paard zodat die niet meer zo vaak hoeft te schrikken. Gewoon lekker gaan lessen dan komt het vanzelf weer goed.
max66 schreef:ik denk dat jij onzeker bent met rijden?! Dit kan een reden zijn voor het paard om zich niet veilig te voelen en schrikt van "niks".
Idd heb je iemand nodig die je verder helpt, hier ga je alleen niet doorheen komen.
love__mandy schreef:Hulp zoeken is inderdaad een goed idee. Aangezien je zelf al bang en onzeker bent, en het paard dat ook is. Kan het alleen maar erger worden. Mensen zullen altijd vooroordelen hebben, maar zo lang jij en je paard maar plezier hebben in wat jullie doen. Wie zijn zei dan om te oordelen
marleen_a_a schreef:Ik zou inderdaad ook zoeken naar iemand die jou les wil geven. Dat werkt echt hoor. Je ziet op internet inderdaad ook dingen voorbij komen maar vraag ook andere mensen ! (op de manege oid)
Mijn paard schrok ook ontzettend erg van echt alles ! ik heb hier flink op geoefend en er kan nu al heel wat gebeuren voor ik in no-time aan de andere kant van de bak ben of er naast lig
love_yeah schreef:marleen_a_a schreef:Ik zou inderdaad ook zoeken naar iemand die jou les wil geven. Dat werkt echt hoor. Je ziet op internet inderdaad ook dingen voorbij komen maar vraag ook andere mensen ! (op de manege oid)
Mijn paard schrok ook ontzettend erg van echt alles ! ik heb hier flink op geoefend en er kan nu al heel wat gebeuren voor ik in no-time aan de andere kant van de bak ben of er naast lig
Ik ken wel een instructriece, misschien kan zij me helpen
love_yeah schreef:Waar kan ik een instructeur vinden? Want voorheen reed ik alleen op de manege...
Slina schreef:Ik weet niet in welke omgeving je woont?
Je kan ook een Centered Riding instructrice zoeken, die letten op je ademhaling en ontspanning.
Want je houdt onbewust je adem in en spant je spieren aan en je moet weer leren ontspannen.