Ik heb sinds kort een lease pony (hij heet goldy en is 23 jaar oud

Groetjes Manon
Edit: typfout in titel
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Corellaa schreef:Hoe stiller je been hoe beter aan het been !
Een pony die constant gepor en gedoe voelt zal minder reageren dan een pony die 1 keer goede druk voelt.
dit zal wel even duren voordat je deze reactie gaat krijgen gezien hij dit nu gewend is.
bij mij is het altijd zo; beendruk, geen reactie ? = meer beendruk. Dan nog geen reactie ? Is een tikje met de zweep. Nu is 99% van de tijd gewoon beendruk voldoende omdat ik hier consequent mee omga.
zoals ik zei het duurt een tijdje voordat je daar bent en je hebt veel consequentie bloed zweet en tranen ervoor nodig
piezze schreef:De snelheid heeft niet zoveel van doen met het aan het been zijn. Soms lijkt ern paard wat slomer omdat hij een rustige ruime gang heeft. Probeer eerst je paard zijn eigen tempo te laten bepalen en vanuit dat uitgangspunt ga je hem leren om sneller op jouw been te reageren. Bijna niemand heeft zijn been doodstil maar probeer af te leren om onbewust aan te sporen. Dat is namelijk de doodsteek voor aan het been komen. Jouw paard denkt dan dat het allemaal niet uitmaakt wat hij doet op jouw hulpen want hij ervaart geen beloning of straf op goed of slecht gehoorzamen. Eigenlijk heeft hij altijd straf want voelt constant gepor.