het zal jullie niet verbazen dat ik het probleem heb dat mijn nieuwe paard erg in mijn hand hangt.
In stap laat hij goed los en loopt hij ook mooi en aan de teugel. In draf echter loopt hij net niet aan de teugel(dit ligt ook gewoon aan dat we nog aan elkaar moeten wennen en ik nog maar weinig rijervaring heb). Niet dat dit de reden zou zijn maar het valt op dat als hij dus wel aan de teugel loopt gewoon wel loslaat, of in elk geval een stukje, nog niet helemaal zoals ik wil. In gallop lukt het kleine stukjes wel en dan laat hij meer los. Ik geloof alleen niet dat dit de oplossing is.
De vorige eingenaar heeft wel veel meer ervaring als ik (en rijd ook een stuk langer en beter), maar die heeft dit probleem ook. Haar oplossing was om even met je binnenhand te ``rammellen``, dan laat hij een beetje los maar dit is maar voor heel kort. Ik wil dit probleem er gewoon echt uit hebben en niet dat ik het steeds opnieuw moet corrigeren. bovendien werkt het mij ook niet goed genoeg.
Hebben jullie een tip waardoor hij wat minder in mijn handen gaat hangen (in draf/galop)?
Alvast bedankt