We hebben haar afgelopen zomer/najaar beleerd onder het zadel, en zijn begonnen met inrijden.
Ik heb haar toen 4 keer per week gereden/gelongeerd (een avond in de week een uurtje met haar naar groepsles op de manege, volgende dag ongeveer een kwartiertje longeren, en nog 2 keer in de week 10 minuten longeren, 20 minuten rijden in de wei). Af en toe wat minder (lag ook aan het weer).
Na een tijdje ben ik gestopt op de manege omdat het weer steeds minder werd, en ze de conditie eigenlijk niet had om een heel uur dressuurwerk te doen. Dit vond ik oneerlijk om van haar te vragen.
Vervolgens ging het vriezen en was het erg slecht weer. Daarom ook besloten om haar lekker stil te laten staan, tot het weer het wat meer toelaat. Ze staat 24/7 op de wei met vriendjes!
Binnenkort wil ik dus graag serieus met haar aan de slag.
Hiervoor wil ik graag een soort trainingsschema maken, maar ik weet niet zo heel goed waar ik moet beginnen.
Ze heeft nu dus helemaal geen conditie en staat al sinds eind december stil en is echt moddervet

Ik heb nu voor de eerste paar weken als ik weer begin zoiets in mijn hoofd:
Dinsdag: 15 minuten longeren
Donderdag: 15 minuten longeren
Zaterdag: 15 minuten longeren
Kan iemand mij helpen? Zijn hier meer mensen met (jonge) paarden die een tijdje hebben stil gestaan? Hoe bouwen jullie dat weer op? Ik sta open voor tips en info!