vliegende galopswissel, wie kan mij helpen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loismooij15

vliegende galopswissel, wie kan mij helpen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 09:51

beste bokkers,

ik ben bezig om mijn paardje de vliegende galopswissel te leren.
dit gaat best aardig hoor maar hoe kan ik zo'n oefening nou perfectioneren... *\o/*

iemand tips? _/-\o_

Afbeelding

Minimus

Re: vliegende galopswissel, wie kan mij helpen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:54

Dan lijkt het me handig als je het eventjes opneemt zodat de bokkers die er meer verstand van hebben dan ik, het kunnen zien en je op basis daarvan tips kunnen geven :)

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 09:58

ik kan het filmpje helaas niet plaatsen maar ik kan het wel omschrijven, rechtsom naar linksom springt hij hem redelijk gemakkelijk.. hij drukt alleen nog iets zijn rug weg en nog wat rommelig. linksom naar rechts om vergeet hij vaak zijn achterbenen en na de wissel maakt hij een vreugde sprong :P

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:05

LoisBacardi schreef:
ik kan het filmpje helaas niet plaatsen maar ik kan het wel omschrijven, rechtsom naar linksom springt hij hem redelijk gemakkelijk.. hij drukt alleen nog iets zijn rug weg en nog wat rommelig. linksom naar rechts om vergeet hij vaak zijn achterbenen en na de wissel maakt hij een vreugde sprong :P

Ik neem aan dat je les hebt, kundige instructie kan je het correct aanleren van een vliegende wissel haarfijn uitleggen.

Het belangrijkste is dat de kwaliteit van de galop goed is (genoeg sprong, vlug in het achterbeen)
Daarnaast moet het paard voldoende rechtgericht zijn en op het achterbeen.
Dat zijn de randvoorwaarden.

Wat er mis gaat, kan niemand hier zo 123 tips voor geven, dat zou men in real life of op video moeten zien :)

Florionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:10

Dan zou ik een filmpje willen zien. Wat bij mijn paard hielp was op het moment op zijn 'oude' buiten-achterbeen een tikje geven. Ik heb 2 lessen gevolgd bij johan hamminga die mij het haarfijn uit kon leggen en laten voelen en daarna is het nooit meer een probleem geweest! het is echt een kwestie van timing en een goede basis