Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cas123 schreef:Hoe lang rijd je al??? Want dat heet geen cirkel dat heet een volteik zou afwisselen met buitenrijden, dressuur, springen of vrijheidsdressuur.
Lieke schreef:Cas, in België noemen ze een volte ook wel een circel. Wat je instructeur bedoelt met creatief rijden weet ik niet, maar met afwisseling denk ik dat je niet dagelijks hetzelfde moet doen.
Dus ook eens een keer balkjes lopen, springen, buiten rijden, longeren, grondwerk. Ook in de dressuur kun je afwisselen door verschillende oefeningen te doen, waardoor je paard goed op jou moet letten omdat hij niet de hele tijd dezelfde rondjes rijd.
Angela schreef:Bij creatief rijden denk ik inderdaad aan minder de hoefslag, meer figuren (ook de niet officiële), veel tempo wisselingen. Ook eens zo snel mogelijk van de ene naar de andere kant van de bak in galop, daar stil staan, omdraaien en weer terug. Gewoon "lol met je knol" ipv te netjes willen rijden.
Maartje_M schreef:Ik rij heel vaak kris kras door de bak. Als ik vind dat pony op dat moment een wending nodig heeft, dan doen er daten dat eindigt wel eens in een creatief figuur. Voltes van verschillende groottes en verschillende soorten slangenvoltes... Keer een balkje of wat pilinnen in de bak zetten en daaromheen rijden. Ik rij zelden figuren zoals ze bedoeld zijn volgens mij
Cas123 schreef:Hoe lang rijd je al??? Want dat heet geen cirkel dat heet een volteik zou afwisselen met buitenrijden, dressuur, springen of vrijheidsdressuur.