tennan schreef:Ik zou zoutzuur proberen.
Nee, geintje... Heb je al geprobeerd in plaats van je hakken naar beneden, je tenen omhoog te doen? Op die manier gebruik je andere spieren en is het gemakkelijker je voeten in de goede houding te houden.
Hoe zit het verder met je zadel(s), je beugels? Zijn die een beetje op maat? Wanneer die niet goed bij je lichaam passen, kun je een heleboel proberen, maar dan zul je nooit echt lekker zitten.
Dat van de hakken ; Nee! eigenlijk nog nooit.
Ik heb meer een 'vaste' pown, over het zadel kan ik denk ik niks over zeggen, maar ik 'glij' niet in het zadel en zit wel op 1 plek. Dus ik denk niet dat die groot of te klein is (heb mijn knieën niet 'omhoog' staan tijdens het rijden om het zo te zeggen), Beugels, tja... Ik heb zo'n lengte dat ik tussen twee beugelgaten zit, dus ik heb ze vaak een halve maat korter.
koeke schreef:Blijven je voeten wel onder je? Of gaan ze naar voren? Kun je moeiteloos twee-op-een-neer lichtrijden?
Geen idee eigen, ik kan het wel moeiteloos maar in mijn gevoel denk ik dat mijn voeten wel een beetje naar voren gaan.
Sjira schreef:Waarschijnlijk zit je teveel op je kont (dus naar achteren). Heb je een zogenaamde stoelhouding?
Poeh, ik denk niet dat ik zonder foto's dat goed kan beoordelen. Ik heb nog geprobeerd 2 weken geleden om mijn been meer naar achter te leggen (wat ik nu nog steeds doe), instructrice zei dat ik dan wel rechter zit, maar nog steeds niet helemaal recht. Denk het dus wel.
@Lszaa Ik ga het zeker veel oefenen
, gaat denk ik wel maanden of misschien jaren duren totdat ik het goed doe, dan maar gewoon stap voor stap