Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ninne1 schreef:Pak je zelf onbewust niet vast? Ben je anders gaan rijden?
Mijn paard pakte rechts vast omdat ik zelf met te veel contact op rechts reed en links bijna zonder contact.
Nu ik daar zelf meer van bewust ben is het contact weer zo goed als gelijk....
Sammert schreef:Ik heb een dubbel gebroken bustrens. Ik heb mijn instructrice er ook meerdere keren op gezet om te kijken of het aan mij lag maar ook bij haar doet ze het.
Evelijn schreef:Sammert schreef:Ik heb een dubbel gebroken bustrens. Ik heb mijn instructrice er ook meerdere keren op gezet om te kijken of het aan mij lag maar ook bij haar doet ze het.
Maar heeft je instructrice dan ook nog een oplossing?
En wanneer doet ze het? Wat vraag je van haar dat ze het bit gaat vast pakken?
maralyn schreef:Laat eerst haar rug en lendenen maar na kijken.
Wanneer doet ze het precies?
Is het met hengstigheid erger?
Sammert schreef:Ik heb een dubbel gebroken bustrens. Ik heb mijn instructrice er ook meerdere keren op gezet om te kijken of het aan mij lag maar ook bij haar doet ze het.
Sammert schreef:Ze is sowieso wel wat frisser maar dat uit zich alleen in meer voorwaarts en niet in ongecontroleerd rennen met het bit tussen haar kiezen. Tussendoor is ze heel fijn te rijden.
Ik heb er ook nog aan gedacht dat ze het dressuur werk misschien niet meer leuk vond , dus ben naar het strand gegaan en daarna heb ik nog een keer een buitenrit gemaakt maar alle twee de keren pakte ze ook vast.
Enkel gebroken loopt zij niet fijn op. Ze is heel gevoelig op alles. De tandarts is vandaag weer geweest, we hebben er nu wéér een ander bit in hangen. Een dubbel gebroken watertrens en als je iets meer druk neemt blokkeert je bit en word het een stang. Ze leek het hier wel goed op te doen , hopelijk was dit geen moment opname en blijft ze ook fijn lopen op dit bit.
mala26 schreef:Wat ik zo lees is dat je het lichamelijk/tanden en zadel al uitgesloten hebt (super goed.) dus dan zou ik het in de rijerij gaan zoeken. Hoe is ze verder in het rijden? Is ze fijn aan je been, ontspannen/los over de rug heen? Hoe is ze in het schakelwerk en zijgangen? Rechtgerichtheid? Ben je toevallig in je rijden iets aan het veranderen, ben je der meer aan het oppakken? Aangezien je zegt dat ze het sinds kort doet.
Sammert schreef:mala26 schreef:Wat ik zo lees is dat je het lichamelijk/tanden en zadel al uitgesloten hebt (super goed.) dus dan zou ik het in de rijerij gaan zoeken. Hoe is ze verder in het rijden? Is ze fijn aan je been, ontspannen/los over de rug heen? Hoe is ze in het schakelwerk en zijgangen? Rechtgerichtheid? Ben je toevallig in je rijden iets aan het veranderen, ben je der meer aan het oppakken? Aangezien je zegt dat ze het sinds kort doet.
Ze is super fijn aan je been , licht in de hand behalve op de momenten dat ze vast pakt. Ze is lekker los en ontspannen en het schakelwerk en de zijgangen gaat ook zoals altijd.
Ik ben inderdaad wel wat gaan veranderen , af en toe kleine stukjes meer verzamelen en hoger oprichten. Maar eigenlijk laat ik dat achterwege sinds zij zo 'gevaarlijk' doet en doe ik gewoon de basis dingen maar zelfs dat gaat niet zonder problemen. Normaal gesproken als zij iets moeilijk vind gaat ze in de rem en wil ze omhoog, eigenlijk alles behalve voorwaarts.