na heel wat pogingen gebok, vallen, nageschopt en over me heen gelopen te zijn heb ik besloten weer op Appie te stappen van t voorjaar. Maar dan pak ik het wel anders aan. Ik wil nu alvast gaan trainen... Eigenlijk ben ik al 3 jaar aan het longeren en oefenen maargoed. Ik heb in de tussentijd veel grondwerk gedaan omdat ik hem in t begin nogal respectloos vond, maar dat is echt verbeterd! Ik heb altijd op hem gestapt (en er weer afgedonderd) met een longeertouw. Maar ben er toch nu best wel zeker van om het zonder te doen. Omdat aan het longeertouw toch altijd gekloot is. Draaien is namelijk niet zo ideaal aan het longeertouw
Ik had misschien het idee om een halstertouwtje om zn nek te doen als ik er van t voorjaar opstap en dat ik die dan kan vastpakken voor t geval ik er bijna af donder. Mn houding is zeker verbeterd en het paardrijden en blijven zitten gaat gewoon super goed veel beter dan 3 jaar geleden!
Ik vraag jullie om tips, en hoe jullie t gedaan hebben, en hoe kan ik nu vast beginnen met trainen.. Verder is hij erg braaf met erop stappen en alles. Snapt stilstaan en sturen en been maar meestal gaat hij in draf onverwachts klotenOp naar poging 5 die zeker gaat lukken na 3 jaar!
Let op: het gaat alleen om t beleren en een ruiter accepteren. Verder zal ik er niet meer opgaan want ik vind dat ik te groot en te zwaar ben.
3 jaar geleden:

Niet zolang terug
[/quote][/quote]Mooi paardje is t toch