Ik heb sinds een dikke week een paard op proef, een prachtig beest die we volgende week vrijdag of zaterdag laten keuren. Nu vandaag ging mijn lesgever er eens op rijden zodat ik hem ook eens zag lopen (heb er enkel nog maar opgezeten, had zijn gangen nog nooit gezien).
Toen hij met het paard de piste in ging begon het te trippelen en mijn lesgever is er uiteindelijk opgeraakt, maar na enkele stappen weer afgestapt, hij begon weer te dansen en zette heel zijn rug bol. We hebben de longe uitgehaald & hebben hem proberen te longeren.
Op de linkerhand reageerde hij niet aan de longe, hij ging enkel achteruit... Dan zijn we maar van kant veranderd en op rechts is hij ontploft, bokken en kattensprongen langs alle kanten.
Voor ik hem op proef had heeft hij een week meegelopen in de manege, hij heeft er toen ook 3 of 4 mensen afgebokt (wel in manegelessen => druk en mensen die hws niet stil zitten), ik heb er al 6 keer mee gereden (bij verschillende lesgevers, dressuur en springen) en hij heeft nog geen stap verkeerd gezet!
Nu heb ik schrik dat hij inderdaad een slecht karakter heeft en er regelmatig eens iemand afbokt, aan de andere kant is het de eerste dag dat het zo koud is in West-Vlaanderen. Mama kwam dan weer met de optie dat hij gewoon liever vrouwen op z'n rug heeft dan mannen (heb er nog nooit mannen zien opzitten, was de eeste keer) maar daar geloof ik niet echt in...
wat denken jullie? Is het vreemd dat hij zich zo gedraagd of maak ik me weer te veel zorgen. Ik heb pech gehad met mijn eerste paard en ik wil deze keer echt zeker zijn dat ik een goeie te pakken heb.

Info paard: hij is 6 jaar, geschoren en 2 jaar gecastreerd (dus redelijk lang hengst geweest en toont nog af en toe hengstetrekjes)