Bij sommige paarden naar beneden kijken, bij andere niet ..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisanne_M

Bij sommige paarden naar beneden kijken, bij andere niet ..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 22:43

Hoi bokkers!

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar krijg dan alleen maar de tips voor het recht kijken (waar ik overigens ook veel aan heb :j )

Ik rijd met mijn vz-fries meestal 2 keer per week en we lessen 1 keer per maand. Bij hem kijk ik áltijd naar beneden, meestal zonder dat ik dit doorheb en alle tips die ik tegen kom helpen niet zo veel.
Het is volgens mij sinds we zijn begonnen met aan de teugel rijden, we kregen een oefening waarbij ik veel met de teugels moest wisselen en daardoor vaak naar beneden ging kijken. Ondertussen is het dus altijd wel met het rijden en ook als we niet deze oefening doen.

Ik rijd soms op de tinker van een stalgenootje en toen ik vanmiddag reed kwam ik er achter dat ik de hele tijd al gewoon recht reed en op een filmpje van de vorige keer ook. Met haar rijd ik meer nog naar ontspanning en op de hoefslag rijden.

Daarna ging ik weer op de fries en toen werd er gezegt dat ik weer steeds omlaag keek.

Oja, de fries is rond 1,60 en de tinker volgens mij bijna 1,50.
Geen idee of dat er iets mee te maken heeft..

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Mijn instructie kan ik het niet vragen omdat ik swinters niet les.
Ik hoop op een reactie! :)

Groetjes!
(sorry voor mislukte woorden is doe het even snel vanaf mijn telefoon :D )

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:49

Waar het aan ligt? Dat kunnen of zijn genoeg reden voor te verzinnen. Beter Hoe kom ik er vanaf! Je bent je er ig bewust van dat je het doet. Blijf hierop focus en kijk naar een punt voor je uit. Bij een boom die tegenover de bak staat of een reclamebord. Op elk paard moet je gewoon met opgeheven hoofd kunnen rijden

Kendra

Re: Bij sommige paarden naar beneden kijken, bij andere niet ..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 01:01

Zelfde zadel? Maakt soms ook verschil...

Ik weet trouwens niet wat 'teugels wisselen' is, klinkt als een bijzondere actie...

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 01:08

Kendra schreef:

Ik weet trouwens niet wat 'teugels wisselen' is, klinkt als een bijzondere actie...

Bijzondere actie :') :') :') _/-\o_

(Sorry ik heb geen idee, moest gewoon even heel hard lachen hierom)

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 01:08

Is dat zo erg dan als je verder wel rechtop zit? (Mits je met anderen in een bak rijdt en ze aanrijdt dan hè.. :Y) )
Maar geen idee, misschien vind je jouw paardje mooier om naar te kijken? Of rijd je meer prestatiegericht met jouw paardje en wil je dus dat ie zn hoofdhouding ook mooi heeft?

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 22:43

Kendra schreef:

verschillende zadels ja maar wel beide dressuur, bij de fries een KN zadel en bij de tinker een wintec.

naja teugels wisselen :') uhm hoe leg je dat uit :o
druk op de teugels, en als hij dan knikt moest ik mn handen naar m'n knieen doen en as hij dan naar beneden liep langzaam de teugels laten glijden en dan laten strekken.
zo kreeg hij door dat als ie goed loopt daarna mag strekken
:')

AnneJ1995 schreef:
Is dat zo erg dan als je verder wel rechtop zit? (Mits je met anderen in een bak rijdt en ze aanrijdt dan hè.. :Y) )
Maar geen idee, misschien vind je jouw paardje mooier om naar te kijken? Of rijd je meer prestatiegericht met jouw paardje en wil je dus dat ie zn hoofdhouding ook mooi heeft?

het is in dezelfde bak.
wat bedoel je met aanrijdt?
ja ik denk dat ik er zo op let of hij mooi loopt ofzo.. en met galoperen kijk ik al snel of hij goed zit.

ik heb wel een filmpje van deze zomer met een les maar het is niet zo duidelijk
View My Video

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 08:36

Dat doet waarschijnlijk je paard.
Hij manipuleert je zwaartepunt naar voren zodat hij minder hoeft te werken met de achterhand.

Er gebeurt meer dan je denkt....

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 11:35

Hoe zou ik dat kunnen oplossen? Hij vind het inderdaad lastig om zijn achterhand te gebruiken..

wat nogmeer dan :o

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 11:59

Voorwaarts neerwaarts rijden.
Zoek op wat dat in houdt, het is meer dan lang naar beneden.

Daar wordt de achterhand sterker van, het duurt omstreeks een jaar.
Geduld. ;)