sinds heden heb ik weer een leuk verzorgpaardje gevonden. Het gaat over een 8 jarige ruin die eigenlijk zadelmak is en geen niveau heeft.
Vroeger heb ik les gehad op M niveau, maar hierin was ik zelf nog lerende. Neem dus maar aan dat ik een goed L niveau heb. Maar ik heb nog geen ervaring met paarden zonder niveau. Om hier samen in te groeien gaan we zeker en vast les nemen. Alleen kan via persoonlijke redenen mijn lesgever pas na januari hier aan beginnen.
Omdat ik het diertje niet wil laten stilstaan zou ik graag al wat oefeningetjes doen omtrent de "opleiding". Nu was mijn vraag of jullie goede oefeningen weten om hier al stilletjes aan te werken zonder dat ik iets fout doe.
Ik dacht al aan, handwerk of VD (hier heb wat ervaring in ) en wat rijoefeningen in stap (cirkels rijden en vergroten en verkleinen).
Kan ik hier al iets fout mee doen of zijn deze nog geschrikt ?
Liever zou ik niets met longeren doen omdat ik hier te weinig ervaring in heb om echt leerzame oefeningen uit te halen.
Ik hoor het graag

Groetjes !

"Wandelen met je paard is een goede manier om te ontspannen. Maar ook om de gehoorzaamheid van je paard (of pony) te trainen. En om de band te versterken.", zegt
. Ga om de dag even wandelen, en de andere dagen hou je over voor wat intensievere training (zoals hierboven beschreven). Wandelen is echt goed voor je paard, omdat je een goede band met je paard krijgt. Hij leert je beter kennen en gaat jou en je stem vertrouwen. Maar dat niet alleen. De spieren worden lekker los en je paard ademt frisse buitenlucht in. Zo blijft hij fit en zal zijn conditie ook veel beter worden. Een goede voorbereiding op het rijden, dus!