ik weet het... een beetje n onduidelijke titel maarjah...

mijn vp is een tijdje kreupel geweest vanwege een wond. ze is nu wel weer aan het werk en het ging super. maar nu begint ze heel vreemd te doen... de pony is van mn nichtje die er nu ook les mee krijgt en ik rijd dr elke week omdat ponylief zelf ook nog veel moet leren.
Maar nu dus het probleem: ze gaat elke keer keihard, en ze schrikt opeens overal van, maar dan ook van hele stomme dingen: van haar eigen schaduw, van de wind(oke snap ik dan nog wel) en ik reed haar altijd met zweep(ik gebruikte hem eigenlijk nooit maar ik had m dr alleen bij voor de voltes, want ze wilde altijd uitbreken op de volte) maar die kan ik er nu dus helemaal niet meer bij hebben want ze word gewoon gek. ik dacht dan eerst ook dat daar iets mee gebeurt moest zijn, maar t was zo ineens en gebruikte de zweep nooit. maar ze vindt dus een enorme trekker die langs komt scheuren totaal niet eng. als ze dus zo hard gaat probeer ik haar langzamer te laten lopen maar ze negeert me gewoon lijkt t wel,
ik heb vanalles geprobeert: kleine voltes, slangenvoltes gewoon alles om haar concentratie op mij te houden en niet op haar omgeving. ik ga ook niet keihard trekken of zagen want dat is zielig en ik heb ook geen zin om dr mond kapot te trekken en in een gevecht te gaan. ik dacht ook t kan zijn dat ze teveel energie heeft mar mn nichtje rijdt haar toch een uur intensief als ze les krijgt en ik rijdt dr behoorlijk intensief.
nu afgelopen zaterdag ging ik haar longeren, ging aardig goed alleen ze begon 1 keer keihard te rennen met gevolg een loslopende pony in de wei die helemaal door t lint was en blaren op mn hand. want natuurlijk hield ik weer netzolang vast totdat ik t maar opgaf. uiteindelijk pony rustig en kon ik dr weer pakken. toen ging mn nichtje rijden. begon ze racen en af en toe te staken en te bokken. toen ik dr op ging ze weer racen maar verder niks.
maar t andere probleem is ook nog eens dat ze met haar achterbenen enorme passen maakt en met haar voorbenen kleinere passen, dus ze trapt zich zelf steeds op dr voetjes. maar als ze rustig loopt doet ze dat niet. verder loopt ze wel heel soepel en ontspannen en ze komt ook steeds aan de teugel. dus verder ben ik heel trots op dr. maar heeft iemand een idee hoe dit komt en wat ik er tegen kan doen?
(p.s sorry voor het lange verhaal haha)

Dat heb je nu wel proefondervindelijk ondervonden...