Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
NikkiB1991 schreef:De focus ligt nu inderdaad vooral op ontspanning terwijl hij wel goed aan het werk is. Aan een lang teugeltje op de hoefslag sjokt hij wel lekker relaxt door, maar daar heb je niet zoveel aan. Vandaar dat ik ook niet echt denk dat het met zijn voer te maken heeft, want anders zou hij daarmee ook wel ontploffen.
In het begin werd hij snel onzeker als hij niet helemaal wist wat de bedoeling was. Op het moment dat hij het even niet meer begreep, ging hij rennen. Dit rennen is er inmiddels uit, maar wat ontspanning betreft zit er inderdaad nog wel wat werk aan. Alleen dingen vragen die makkelijk voor hem zijn kan natuurlijk niet, dan blijf je hangen. Maar ik probeer het wel goed af te wisselen. Na een goede warming up vraag ik een oefening van hem, om vervolgens weer iets simpels te vragen tot hij weer een beetje relaxt. Dan vraag ik het eventueel nog een keer, maar soms ook niet. Ik leg de focus ook op 1 onderwerp per keer, om het duidelijk te houden. De ene keer oefen ik op stelling en buiging, de andere keer op tempocontrole, etc, en tegelijk werk ik aan ontspanning.
Hij werkt wel graag, het is echt niet zo dat hij nog onzeker is. Tegenwoordig is hij eerder een beetje mans, maar ik denk wel dat het druk doen er nog een overblijfsel van is. Hij doet het ook vooral op het moment dat je echt met hem aan het werk wilt, dan hoor je hem nog net niet denken "yay daar gaan we!".
Ik hoop dat ik het zo een beetje goed uit heb gelegd hoe hij zich gedraagt en ontwikkeld onder het zadel, maar dat is eigenlijk nog knap lastig! Willen jullie hier meer over weten vraag het gerust, dan zal ik nog eens mijn best doen het beter uit te leggen.