Afstand springen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XstormX

Afstand springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 19:38

Hoii! Sinds kort zijn we in de les gaan springen met een kwpn paard en een haflinger, bij de kwpn gaat het afstand inschatten niet goed hij springt 2 meter van te voren al aan. Hij haalt de sprong dan wel. Weet iemand oefeningen om de afstand te verbeteren?

Lynn_FDA

Re: Afstand springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:43

-Galop balk voor de sprong( dus een balk een galopsprong voor de hindernis)
- in-uitjes
:)

x_SvD_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:46

Ik waarschuw je wel dat als je in uitjes gaat doen, je er niet teveel doet want het kost veel kracht voor het paard ;)

XstormX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 19:49

Een balk hebben we er al voor want zonder balk is het nog erger :+ met balk springt ie net voor de balk aan dus opzich nog best ver..

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:52

Mijn optie zou ook zijn balk ervoor, alleen dit werkt blijkbaar niet. Het lijkt mij dat je paard het lastig vind om de afstand in te schatten. Misschien back to basic en dat rustig opbouwen voordat je verder gaat? Balkjes draven is verder ook goed voor het balans. Doet die het alleen onder het zadel? of ook met vrijspringen? Als die het alleen onder het zadel doet is het misschien omdat die het lastig vind met iemand op zijn rug te springen.

XstormX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 21:01

xjessiesl schreef:
Mijn optie zou ook zijn balk ervoor, alleen dit werkt blijkbaar niet. Het lijkt mij dat je paard het lastig vind om de afstand in te schatten. Misschien back to basic en dat rustig opbouwen voordat je verder gaat? Balkjes draven is verder ook goed voor het balans. Doet die het alleen onder het zadel? of ook met vrijspringen? Als die het alleen onder het zadel doet is het misschien omdat die het lastig vind met iemand op zijn rug te springen.

Dit doet hij ook met vrijspringen hier heb ik wel een foto van: http://i62.tinypic.com/10dxn4n.jpg

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:06

Leg een balk op 3 meter voor de hindernis.. en als je vanuit draf komt op 2,5 meter..
Paard moet dan eerst over de balk voordat hij afzet.. ;)

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:27

Probeer anders meerdere galop balken voor de sprong dus 10 meter voor hindernis een balk , galop sprong later weer een, daarna weer een enzo door.
Zal wel is foto zoeken van hoe ik dat vroeger heb geleerd :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:18

Hoe zit het met de ruiter? Als die enigszins oog voor afstand heeft, moet hij/zij het paard een gepaste afstand rijden door paard te laten wachten of juist naar voren te rijden als dat nodig is. Oog voor afstand trainen met galopbalken en dan de galopsprongen meer en minder kunnen maken.

XstormX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 23:52

mijn afstand is eerlijk gezegd niet super maar we zijn hier op aan het trainen ( samen met m'n paardje ) bedankt voor alle reacties!! Ik ga proberen een paar oefeningen uit te voeren :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:09

Neem (goede) springles.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:39

En voor dat zou je ev 2 hindernissen kunnen zetten met daar tussenin 2 galopsprongen, zo kan jij hem helpen

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:48

Balken galopperen. Meer of juist minder galopsprongen in dezelfde afstand. Dat helpt ontzettend om afstanden te leren schatten en dan kan je hem veel beter helpen bij de sprongen

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:23

Balkjes galopperen op rechte lijnen, op voltes, spelen met je snelheid en misschien les nemen. Succes!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:27

mijn afstand is ook neit goed, ik werk er wel aan en het evrbeterd. Al zijn goede afstaden vaan voor 50 procent good luck, haha. ij mij is het soms, net zoals jij, veel te vroeg, of te dicht bij de sprong. Naja, idd gewoon een balk leggen, en in draf er naar toe! ook een mooie gecontroleerde draf & mooie nageefelijkhei!