Hoe zouden jullie het liefst willen dat een beginner *in een ideaal-situatie* zou leren rijden? Wat voor paard/pony, aan de longeerlijn of los, als je aan de longeerlijn begint, hoe lang aan die longeerlijn, wanneer knip je iemand los, wanneer ga je over naar de galop, leer je ze meteen op binnenbeen-buitenteugel rijden enz enz enz...
Mijn reactie volgt nog, ik wacht even jullie reacties af
) en als lichtrijden en doorzitten redelijk soepel gaan aan de longe een galopje pakken. Zodra de galop er redelijk inzit gaan ze dan de les in.
, maar na gymnastiek en ballet moest ik paardrijden doorzetten van mijn ouders........
er zijn namelijk ook ouders die zelf beetje bang zijn dus ook ouders beetje uit leg geven.

. Nu hebben we zelf een goede beginnerspony waar ze zonder zadel op mag rijden. Ze heeft op zich een goede zit
(is er één keer afgevallen bij een bokje, voor de rest zit ze gewoon alles uit). In de lente gaan we voor een zadeltje tenzij eerder het "koopje" zich aandiend. Waarom pas dan? De tijd zonder zadel leert ze goed zitten waar ik alleen maar positief over ben